Març 2023. Núm. 23

Balanç de mandat

Solucions d’administració digital, protecció de dades, governança de les TIC i webs municipals

wutzkohphoto / Shutterstock.com

wutzkohphoto / Shutterstock.com

El suport tecnològic als ajuntaments és un dels grans objectius del mandat 2020-2023. La inversió en tecnologies de la informació i la comunicació i en suport tècnic dins d’aquest àmbit s’ha intensificat per donar resposta al context de pandèmia mundial que ha marcat aquests anys.

S’han dedicat més de 2,8 milions d’euros per finançar solucions d’administració digital per 281 entitats, entre governs locals de municipis entre 5.000 i 20.000 habitants i consells comarcals. Aquestes solucions són sistemes d’informació per a la gestió local d’àmbits tan diversos com la comptabilitat, la gestió patrimonial, el padró d’habitants, els expedients electrònics, les nòmines, la formació, la informació d’activitats, els serveis socials, l’ocupació o la protecció civil. 

En el camp de la protecció de dades, s’ha prestat suport en la continuïtat en la protecció de dades a 236 ajuntaments i dues entitats municipals descentralitzades. Així mateix, s’està assumint la figura del delegat de protecció de dades de 247 governs locals.

Pel que fa a l’assistència tècnica per a la governança de les TIC, s’ha treballat amb 23 ajuntaments. Els projectes han estat des de diagnosis i inventaris dels recursos TIC fins a plans directors orientats a assolir els objectius estratègics de l’ajuntament o assistències puntuals per elaborar plecs de clàusules tècniques.

Per acabar, s’han atès 43 sol·licituds de creació o renovació de webs institucionals, i durant aquest mandat s’ha arribat a 241 webs d’ajuntaments que fan ús d’aquest servei. La creació dels portals institucionals comprèn l’anàlisi de continguts, la identificació de mòduls necessaris de publicació i tramitació (seu electrònica, perfil de contractant, tauler d’anuncis, etc.), i la posada en funcionament del portal i el seu manteniment. L’objectiu d’aquest recurs és que els ens locals puguin prestar serveis a la ciutadania de forma més eficient i assegurar el compliment de la normativa vigent en termes d’accessibilitat, administració electrònica i transparència. 
 

Newsletter: Innov@diba
Newsletter number: Març 2023. Núm. 23

 
       
 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Idees i suggeriments

Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial
Diputació de Barcelona

Rambla de Catalunya, 126

Edifici de Can Serra

08008 Barcelona