01/12/2022 10:10 h.

Suport de l'Oficina del Pla Jove a projectes dels equipaments juvenils municipals

Durant el mes de desembre finalitzarà la prestació de suport tècnic als equipaments juvenils municipals, corresponents al Catàleg de serveis 2022 de la Xarxa de Governs Locals.

Aquests assessoraments consisteixen en l'elaboració de plans d'usos, plans de dinamització, projectes de diversificació de les persones usuàries i plans de comunicació per als equipaments juvenils municipals.

Els ens l.ocals que s’han beneficiat del suport han estat els ajuntaments d’Argentona, Barberà del Vallès, Capellades, Centelles, Figaró-Montmany, la Garriga, Gurb, Manresa, Martorell, Moià, Muntanyola, el Papiol, Piera, Puig-reig, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Feliu de Codines, Sant Fruitós de Bages, Sant Quirze del Vallès, Sant Vicenç de Montalt, Santa Coloma de Cervelló, Santa Eugènia de Berga, Santa Margarida de Montbui, Sentmenat, Súria, Talamanca, Tordera, Vallromanes i Vilanova del Vallès.

La Diputació de Barcelona, mitjançant l’Oficina del Pla Jove, té com a línia de treball transformar els equipaments juvenils en espais impulsors de polítiques de joventut. En aquest sentit, en el marc del Catàleg de serveis, fa anys que s’ofereix aquest suport i assistència tècnica als ens locals en projectes adreçats als equipaments juvenils municipals. Aquest recurs es manté en el Catàleg de 2023.

Un equipament municipal juvenil ha d’estar adaptat al seu territori, ha de ser un recurs de les polítiques municipals de joventut i ha de constar com a tal en un pla local de joventut o document que reculli les necessitats i els serveis que dona, i ha d’estar també en consonància amb el jovent al qual va adreçat.