Butlletí EspaiS@lut
Gener 2019 - #81

El Servei de Salut Pública informa

Suport al Control sanitari de les piscines d'ús públic 2018

@ Getty images / Zoonar

@ Getty images / Zoonar

Un any més, el Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona ha ofert, a través del Catàleg de Serveis del 2018, el suport tècnic en el control sanitari de les piscines d’ús públic als municipis de la demarcació de Barcelona, amb l’objectiu de fomentar i protegir la salut de les persones pel que fa als riscos derivats d’aquest tipus d’instal·lacions. Aquest suport ha estat concedit a un total de 171 municipis durant el mandat 2016-2018, tal i com es mostra al mapa 1.

Al 2018 s’han inspeccionat 290 instal·lacions de piscina per tècnics del Servei de Salut Pública de la Diputació. Pràcticament la meitat de les visites realitzades s’ha dut a terme en municipis petits (de menys de 10.000 habitants) tal i com es mostra en el gràfic 1. Els municipis més grans (a partir de 40.000 habitants) són els que menys han sol·licitat aquest suport.

Com cada any, el major volum de visites a les instal·lacions de piscina s’ha concentrat durant els mesos d’estiu, amb l’entrada en funcionament de les piscines de temporada. Un total de 207 instal·lacions (més de dos terços del total de les inspeccions) s’han visitat entre els mesos de juny i setembre, tal i com es mostra al gràfic 2.

Amb posterioritat a la visita d’inspecció, el Servei de Salut Pública elabora un informe tècnic que remet a l'ajuntament. Per a l’elaboració de l’informe, els tècnics de la Diputació utilitzen un protocol basat en la normativa vigent sobre piscines (Decret 95/2000, Decret 165/2001 i Reial Decret 742/2013, sobre els criteris tècnic sanitaris de les piscines) en el qual es fan constar les irregularitats observades durant les inspeccions. Aquest protocol consta de diversos ítems distribuïts en set apartats principals: socorrisme i vigilància, instal·lacions (vestidors, serveis i infermeria), vasos i zona de platja, registres i incidències, magatzem de productes, plans d’autocontrol i informació a l’usuari.

Com a resultat de les inspeccions realitzades al 2018 s’ha detectat un 12 % d’irregularitats, de les quals aproximadament la meitat estan relacionades amb els plans d’autocontrol. Les deficiències en els plans d’autocontrol són un problema recurrent en aquest tipus d’instal·lacions, motiu pel qual el Servei de Salut Pública de la Diputació posa a l’abast dels ajuntaments uns models de plans d’autocontrol que poden ser d’utilitat per tal de que els titulars de les piscines elaborin els seus propis. Aquesta i altra documentació relacionada amb piscines es pot descarregar a la web de la Diputació.

El 20 de desembre del 2018 s’ha publicat el Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona del 2019 a través del qual els municipis interessats podran sol·licitar, entre altres, el suport tècnic per al control sanitari de piscines d’ús públic (el termini per fer-ho finalitza el 31 de maig de 2019). Els municipis que ja hagin sol·licitat l’esmenat suport entre els anys 2016 i 2018 no serà necessari que el tornin a demanar fins a l’inici del nou mandat (any 2020).

Butlletí: EspaiS@lut
Número de butlletí: #81 - Gener 2019

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Salut Pública
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
Edifici Serradell Trabal, Planta 2
08035 Barcelona
Tel. 934 022 468
https://www.diba.cat/salutpublica/
ssp.espaisalut@diba.cat

 

Youtube  Comunitat virtual  Twitter  RSS