Novetats

30/11/2022

Segons els darrers estudis publicats pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona (LABturisme)  sobre la percepció ciutadana vers el turisme i sobre la intenció de viatjar aquesta tardor, el 85% dels ciutadans de la província aposta per continuar fomentant el turisme a la demarcació i que dos terços asseguren que s’hauria d’atraure més turistes a la seva comarca, dada que augmenta com més lluny s’està de la ciutat de Barcelona. A més, cal tenir en compte que les persones estrangeres i les aturades també són les que més ho afirmen.

D’altra banda, les valoracions positives sobre la gestió del turisme continuen superant àmpliament les negatives aconseguint, així, el valor més alt de les últimes quatre consultes. No obstant, les persones més crítiques amb la gestió del turisme a la seva comarca són les que tenen alguna relació laboral amb el sector.

Així mateix, destaca que una de cada quatre persones residents a Catalunya majors de 16 anys té pensat fer algun viatge aquesta tardor, quatre punts menys que fa un any; i, gairebé la meitat de les persones que tenen intenció de viatjar volen fer-ho a l’estranger, mentre que un 30% vol anar a la resta d’Espanya.

29/11/2022

Els diputats de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, i el d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, han explicat avui, durant la trobada celebrada a la Pobla de Claramunt amb els alcaldes implicats en Via Blava Anoia (Santa Margarida de Montbui, Jorba, Igualada, Vilanova del Camí i la Pobla de Claramunt), que les obres d’adequació d’aquest trajecte (Via Blava Fase I) s’iniciaran el proper mes de febrer.

Una trobada que ha servit també per constituir la Taula de Coordinació entre la Diputació i els municipis implicats, on la diputada Abigail Garrido ha recordat que aquest és un projecte que vetlla per la sostenibilitat i amb «un turisme lligat a la responsabilitat dels visitants» per tal que puguin conèixer aquesta zona, destacant, a més, que «és un projecte participat amb el sector privat i el sector públic, de manera que puguem oferir una experiència inoblidable a les persones que ens puguin visitar». Unes sessions que tindran l'objectiu de d'anar informant sobre l’estat del projecte i com van avançant les diferents actuacions i perquè des del territori es pugui informar sobre qualsevol incidència en la seva implementació o recollir aportacions per al correcte desenvolupament.

15/11/2022

La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, juntament amb l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech, i la presidenta del Consell Comarcal i del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, Eva M. Martínez, han inaugurat aquest matí l’11a Jornada del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic de la Diputació de Barcelona que compta amb més de 450 membres. Ho han fet en un acte que ha tingut lloc a l’Atrium de Viladecans, davant d’un centenar de representants del sector turístic de la província de Barcelona, i que ha volgut plantejar els principals reptes i oportunitats de cara al futur per al sector. 

En la benvinguda, la diputada de Turisme s’ha referit al lema de la jornada d’enguany “B+Cercle. Quan sumar multiplica” per subratllar el paper aglutinador de la Diputació de Barcelona: “Quan diem que sumar multiplica parlem del nostre ADN com a Diputació. Sumem amb els 311 municipis, amb la resta d’administracions i amb les empreses per fer un turisme sostenible, que cohesioni el territori i redistribueixi la riquesa”. Per la seva banda, l’alcalde de Viladecans ha anunciat que el 2030 el municipi disposarà de 6.000 places hoteleres, “fet que reforçarà la ciutat com a seu de turisme de negocis, turisme esportiu i familiar, eixos clau per al turisme de Viladecans”, mentre que la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat ha afirmat que es tracta d’una de les comarques que ha crescut més en termes turístics i que cal mantenir aquest desenvolupament gràcies a la innovació i sostenibilitat. Finalment, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya ha destacat que “és necessari un nou model en què el turisme sigui una palanca per continuar sent font de riquesa però també de progrés, benestar i qualitat de vida per als habitants del territori”. 

La jornada, presentada per la periodista Cristina Riba, s’ha estructurat en una ponència central sobre Lideratge i reptes del management, a càrrec del president de Lead to Change, Xavier Marcet, i conduïda pel coordinador de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Javier Villamayor, i tres taules rodones amb representants i experts del sector turístic: Claus i oportunitats per posicionar la destinació, conduïda per la gerent de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Soledad Bravo; Actors i reptes pel turisme del futur, conduïda pel Cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, Xavier Font, i Màrqueting, conduïda per la cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona, Anna M. Sánchez

En la cloenda, el secretari d’Estat de Turisme del Govern d’Espanya, Fernando Valdés, ha volgut traslladar als assistents per mitjà d’un vídeo que “la Secretaria d’Estat de Turisme té el compromís ferm de continuar donant suport en els propers anys al sector públic i privat per tal de repensar el turisme” i, finalment, la presidenta de l’Àrea de Desenvolupament Econòmica, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, ha insistit en la importància que “arribin visitants que respectin el nostre entorn. El turisme genera riquesa però és molt més, ja que té a veure amb el territori, la cultura i patrimoni¨.

El Cercle de Turisme és la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, amb l’objectiu d’assolir un posicionament adequat a escala nacional i internacional que garanteixi un turisme sostenible i responsable.

11/11/2022

La Diputació de Barcelona participa a la primera edició de la Festa Arrels, que tindrà lloc el dissabte 19 de novembre d’11 a 20 h al Museu Marítim de Barcelona. Les propostes turístiques de les comarques de Barcelona tindran presència en un estand sota la marca turística de la Diputació, Barcelona és molt més, que també oferirà una xerrada sobre els paisatges vinícoles de les denominacions d’origen de la demarcació de Barcelona, a càrrec de la comunicadora sommelier Meritxell Falgueras.

Així mateix, productors de la Xarxa de Productes de la Terra seran presents al Mercat de Pagès Arrels, que comptarà amb una quarantena de parades on es podrà comprar productes i descobrir la qualitat dels aliments produïts per la pagesia de proximitat de la ciutat. 

La festa, que organitza la revista i plataforma de divulgació sobre l’entorn rural al món urbà Arrels, també comptarà amb tastos de productes, xerrades, activitats per al públic infantil i un concert a càrrec de Mazoni. L’entrada és gratuïta. 
 

04/11/2022

La Diputació de Barcelona, a través de la seva marca turística Barcelona és molt més, participarà del 7 al 9 de novembre a la World Travel Market de Londres per donar a conèixer l’oferta turística de les comarques de Barcelona.

En concret, hi serà present amb la marca Costa Barcelona sota el paraigües de l’Agència Catalana de Turisme en l’estand de Catalunya. Turisme de la Diputació de Barcelona vol fer promoció de la Destinació Barcelona i millorar el seu posicionament en el mercat britànic, ja que és un mercat estratègic de mitja distància i, per tant, prioritari per a la promoció turística.

La World Travel Market, dirigida als agents i professionals del sector, és una de les fires del sector turístic de l’àmbit professional més importants de la indústria turística a escala internacional.

S'estan mostrant 96 - 100 de 190 resultats.