29/03/2021 11:38 h.

Bones pràctiques energètiques en equipaments esportius

Grup de treball

El Grup de treball de transició energètica local de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat ha iniciat un cicle de trobades de grup per compartir experiències d'estalvi, eficiència energètica i renovables en equipaments municipals. La primera sessió es va dedicar monogràficament als equipaments esportius.

Aquest cicle neix fruit del vostre interès per tal de compartir experiències de forma específica entre els membres del Grup de treball de transició energètica local i amb projectes i bones pràctiques reeixides.

El calendari de sessions del 2021 en format píndoles de treball serà: (1) 4 de març, (2) 21 de maig, (3) 29 de  setembre i (4) 26 de novembre. Només per a membres de la Xarxa.

També es recopilaran diverses bones pràctiques energètiques en equipaments municipals en un repositori que esdevingui un recurs .

En aquesta primera sessió es va exposar el suport a la redacció i execució del Plans d'estalvi i eficiència energètica en equipaments esportius de l'Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona, en la qual es va destacar la necessitat de disposar d'un gestor energètica de l'equipament.

I es van poder estudiar amb profunditat dos casos pràctics d'ens locals membres de la Xarxa: el Poliesportiu Camp de Ferro a Barcelona, que ha assolit la certificació Leed Gold, i el Poliesportiu municipal de Vacarisses, que en un segui d'accions durant diversos anys ha aconseguir reduir clarament el seu consum d'energia.

Podeu consultar els resultats de la reunió a l'enllaç a la web de la Xarxa o a continuació.

Grup de treball de transició energètica al món local

Coorganitzat per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona. Amb la col·laboració d'Ecoserveis i l'ICAEN

Bones pràctiques energètiques en equipaments municipals

1. Equipaments esportius