Butlletí Servei de Teleassistència
juny de 2018 - #11

Campanyes i recomanacions

Noves temàtiques en el programa de trucades preventives ‘Parlem de...’,

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

El Servei Local de Teleassistència desenvolupa el programa ‘Parlem de...’ de forma mensual a través del Centre d’Atenció i va ser durant l’any 2017 quan es va adaptar al nou model d’atenció centrat en la persona. 

Mensualment, s’identifiquen una sèrie de temàtiques per àrees i en funció de les característiques de la persona usuària, els riscos als que estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi una conversa, el personal teleoperador proposa un tema i, d’aquesta forma, li ofereix consells i recomanacions i l’invita a explicar les seves vivències. 

Durant el primer trimestre de l’any s’han realitzat 31.644 trucades amb nous continguts sobre temàtiques relacionades amb l’envelliment actiu i saludable, així com amb la prevenció de riscos. Concretament, s’han realitzat 6.246 trucades en el mes de gener, 13.744 en el mes de febrer i 11.654 en el mes de març.

Les campanyes de promoció de l'envelliment actiu i saludable i de prevenció de riscos formen part del pla d’atenció individual de la persona usuària que s’elabora en el marc del model d’atenció centrada en la persona del sistema RET, Resposta Eficient en Teleassistència. 

La finalitat d’aquestes campanyes és fomentar l'autonomia personal i afavorir l’apoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar la seva participació social i crear vincles amb la comunitat. A més, enguany el programa vol seguir apoderant les persones usuàries com a consumidores oferint informació i consells sobre el consum de subministraments o la contractació de petites obres i reparacions a la llar, entre d’altres temàtiques. 

Aquest 2018 s’han incorporat noves temàtiques, com per exemple les relacionades amb els costums i les festes locals com ara Carnestoltes. En les trucades relacionades amb aquesta festivitat, s’ha convidat a la participació de les persones usuàries i s’ha conversat sobre les tradicions de cada família o municipi en temps de quaresma.

També, cal destacar que per primer cop, el 8 de març, amb motiu del Dia Internacional de la Dona, s'ha desenvolupat una nova campanya en què el Servei Local de Teleassistència ha felicitat les dones usuàries. 

Pel que fa a l'àrea de seguretat i riscos a la llar, s’ha introduït com a novetat la prevenció de caigudes i la informació sobre l’ús de les ajudes tècniques a la llar. Durant aquest primer trimestre s'han realitzat més de 4.000 trucades d’aquesta temàtica. Així mateix, s’ha seguit realitzant trucades que aborden la prevenció d’incendis, en el marc de la col·laboració que hi ha entre el Servei Local de Teleassistència i els Bombers de Catalunya.

Com és habitual, el Servei Local de Teleassistència ha mantingut les trucades per donar recomanacions preventives davant temperatures extremes, tot i que aquest any s’ha decidit fer-ho només en el cas de rebre una alerta meteorològica per part del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya-CECAT. 

El calendari de temàtiques a tractar pel centre d’atenció del Servei Local de Teleassistència respon a una programació dissenyada anualment. Així i tot, es tracta d’una eina viva i àgil per fer ressò de temes d’actualitat o donar resposta a circumstàncies puntuals. Per exemple, el mes de gener la grip va esdevenir en epidèmia, la qual cosa va provocar que s’introduís la temàtica sobre recomanacions per prevenir-la. Amb aquesta campanya es van contactar 3.723 llars de persones usuàries del servei. 

Finalment, com a novetat també cal destacar que el Servei Local de Teleassistència ha apostat per fomentar el bon ús del penjoll. En aquest sentit, s’han realitzat 5.291 trucades durant el primer trimestre de l’any per recordar a les persones aspectes com que no se l’han de treure per dutxar-se. 

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #11 - juny de 2018

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar