Butlletí Servei de Teleassistència
febrer de 2016 - #4

Portada

El Servei Local de Teleassistència destacat com a projecte estratègic d’atenció a les persones en aquest nou mandat

Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

El nou mandat de la Diputació de Barcelona identifica el Servei Local de Teleassistència com un dels projectes estratègics d'atenció a les persones de la Corporació, conjuntament amb el Programa d'Arranjament d'Habitatges i el Programa d'Acollida a Persones Refugiades, tots tres impulsats per l'Àrea d'Atenció a les Persones.

Aquest reconeixement es va fer palès en una jornada de treball celebrada el passat 12 de gener, presidida per Meritxell Budó, vicepresidenta quarta de la Diputació de Barcelona, i responsable de l'Àrea d'Atenció a les Persones i Maite Fandos, diputada de Benestar Social, en què van assistir regidors/es i responsables tècnics dels municipis de la demarcació.

Durant la sessió s'han volgut compartir els principals objectius i línies d'actuació durant aquest nou mandat per donar resposta a l'interès del món local en aquest servei que prestem de forma conjunta.

En aquest sentit, s'ha expressat la voluntat d'universalitzar el servei amb el compromís d'assolir la prestació del servei de teleassistència fins arribar a les 100.000 persones usuàries l'any 2020. Aquest nou escenari es recollirà en una nova licitació al 2017, donant així resposta a la voluntat de creixement dels municipis de la demarcació.

Enguany, el Servei Local de Teleassistència farà un creixement més moderat però podrà incrementar el volum de persones usuàries en 4.000 noves altes, aproximadament.

Per poder realitzar una planificació i distribució equitativa del servei durant aquest any, es consultarà a cadascun dels municipis, a través d'una comunicació oficial, el seu escenari de creixement que anirà relacionat amb la demanda real que tenen els municipis de la demarcació.

Aquesta consulta reforça la voluntat de comunicació que es vol tenir amb els municipis amb més eines que ja durant aquests anys es van posar en marxa i es continuen millorant, com l'aplicació web de gestió o aquest butlletí tècnic.

Així mateix, aquesta jornada destacà que es seguirà apostant per la col·laboració públicoprivada, un model que ha permès millorar l'atenció a les persones més vulnerables amb l'enfortiment de les intervencions de caire preventiu o l'adaptació a necessitats diverses, com les dificultats de mobilitat o la discapacitat auditiva, o proves pilot com la teleassistència mòbil per a persones que viuen en entorns aïllats. 

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #4 - febrer de 2016

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar