L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha aprovat la modificació del Codi de conducta d'AUTOCONTROL "Tractament de dades en l'activitat publicitària", que recull una via per a resoldre de manera més àgil les reclamacions en matèria de protecció de dades i publicitat que puguin plantejar els ciutadans.
L'Agència promourà la mediació per a agilitzar la resolució de reclamacions en matèria de publicitat. Així, el codi de conducta d'Autocontrol estableix un termini màxim de 30 dies per a la resolució de les controvèrsies.
Empreses operadores de telefonia com Másmóvil, Orange, Telefónica i Vodafone ja s'han adherit a aquest codi de conducta, obert a totes les empreses que desenvolupin activitats publicitàries.
Quan es plantegin les reclamacions en matèria de publicitat contra les entitats adherides directament davant l'Agència, aquesta podrà remetre-les al Jurat de la Publicitat, en la seva condició d'organisme de supervisió del codi de conducta, per a iniciar el procediment de mediació. La seva durada màxima en aquest cas serà de 27 dies, informant a l'Agència de l'acord que s'aconsegueixi.
Newsletter: L'Aparador
Newsletter number: #186 - 1 de febrer de 2023
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum