Butlletí l'Aparador
1 de febrer de 2023 - #186

Normativa

Reclamacions en matèria de publicitat

L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha aprovat la modificació del Codi de conducta d'AUTOCONTROL "Tractament de dades en l'activitat publicitària", que recull una via per a resoldre de manera més àgil les reclamacions en matèria de protecció de dades i publicitat que puguin plantejar els ciutadans.

L'Agència promourà la mediació per a agilitzar la resolució de reclamacions en matèria de publicitat. Així, el codi de conducta d'Autocontrol estableix un termini màxim de 30 dies per a la resolució de les controvèrsies.

Empreses operadores de telefonia com Másmóvil, Orange, Telefónica i Vodafone ja s'han adherit a aquest codi de conducta, obert a totes les empreses que desenvolupin activitats publicitàries.

Quan es plantegin les reclamacions en matèria de publicitat contra les entitats adherides directament davant l'Agència, aquesta podrà remetre-les al Jurat de la Publicitat, en la seva condició d'organisme de supervisió del codi de conducta, per a iniciar el procediment de mediació. La seva durada màxima en aquest cas serà de 27 dies, informant a l'Agència de l'acord que s'aconsegueixi.

Més informació
 

Newsletter: L'Aparador
Newsletter number: #186 - 1 de febrer de 2023

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum