Butlletí l'Aparador
1 de febrer de 2023 - #186
Go top

Portada

El 21 de gener se celebra el Dia Europeu de la Mediació per commemorar la data en què es va aprovar el primer text d’àmbit comunitari en matèria de mediació.

La Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, garanteix l’accés universal i gratuït a la mediació en conflictes de consum de la província de Barcelona, mitjançant els programes de Mediació en Consum.

Go top

Xarxa Local de Consum

Consell Comarcal de l'Alt Penedès: Dia Europeu de la Mediació

La mediació de l'Oficina Comarcal de Consum es consolida a la comarca. Amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, 21 de gener, l’Oficina Comarcal de Consum presenta els resultats de les mediacions que ha gestionat l’any 2022, que reflecteixen que la mediació de consum està fortament implantada com a mètode de resolució de conflictes entre les persones consumidores i les empreses.

Go top

Materials d'interès

La Federación de Consumidores y Usuarios CECU es fa ressò d’un estudi que mostra que les cuines de gas incompleixen els límits de contaminació atmosfèrica de manera habitual.  

Go top

Normativa

L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha aprovat la modificació del Codi de conducta d'AUTOCONTROL "Tractament de dades en l'activitat publicitària", que recull una via per a resoldre de manera més àgil les reclamacions en matèria de protecció de dades i publicitat que puguin plantejar els ciutadans.

Un jutjat de Pontevedra declara abusiu que Orange inclogui en fitxers de morosos a ex clients als quals reclama deutes després d’haver finalitzat la seva relació contractual (per donar-se de baixa i per haver realitzat la portabilitat a un altre operador).

Go top

Consum a Europa

La Comissió Europea (CE) ha obert una consulta pública sobre “l’Equitat digital: control d’adequació de la legislació de la UE en matèria de protecció dels consumidors”.   

El Consell i el Parlament Europeu han arribat a un acord provisional sobre la Directiva de crèdit al consum. La legislació revisada deroga i substitueix l'actual Directiva de 2008 sobre els contractes de crèdit al consum.

Les comercialitzadores energètiques estan obligades a informar els consumidors sobre els mecanismes per a la resolució de reclamacions. Aquestes empreses han d’informar als consumidors a través dels contractes, pàgines web o material promocional sobre com reclamar per via extrajudicial en cas que l'empresa no resolgui satisfactòriament la reclamació en primera instància.

El mercat únic europeu, que es va crear l'1 de gener de 1993, permet que béns, serveis, persones i capitals circulin lliurement per la UE, la qual cosa facilita la vida de les persones i ofereix noves oportunitats a les empreses.

Go top

Agenda

Jornada sobre les activitats de sensibilització

En el marc de les activitats de sensibilització del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social, el proper 15 de febrer tindrà lloc una sessió de treball per difondre el coneixement sobre aquestes activitats, la seva dinàmica i el seu contingut.
 

Sortides de les UMICS mes de febrer

 

Visites de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor programades per aquest mes de febrer als municipis de la província de Barcelona. Per una incidència tècnica algunes unitats mòbils no es poden desplaçar i el servei es prestarà en la dependència que indiqui l’Ajuntament.

18a edició del concurs escolar Consumópolis

 

Oberta fins al 22 de febrer una nova edició de Consumópolis, un concurs escolar que vol fomentar l’adopció d’hàbits de consum crítics, sostenibles i solidaris, i la implicació tant del professorat com de l’alumnat dels centres educatius de Catalunya.

Go top

Col·laboracions de la XLC

Continuem amb les publicacions de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social en l’àmbit del consum amb l’article de l’Oriol Contreras. 

"Com molts ja sabreu, a finals del mes d’agost vaig engegar el nou projecte basat en oferir als consumidors i consumidores tots els meus coneixements i experiència en relació als drets dels consumidors i usuaris.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum