El Consell de Ministres ha aprovat la remissió a les Corts Generals del Projecte de Llei de Serveis d'Atenció al Client. L'objectiu fonamental és pal·liar les deficiències detectades en la prestació d'aquesta mena de serveis per part de les grans empreses, millorant així la protecció dels drets dels consumidors.
Les empreses dels sectors de serveis de subministraments d'aigua, gas i electricitat, serveis de transport de viatgers, serveis postals, mitjans audiovisuals d'accés condicional i serveis de comunicacions electròniques, tindran l'obligació de disposar d'un sistema eficaç per a facilitar informació, així com d'atendre i resoldre les queixes i reclamacions àgilment.
La norma preveu la possibilitat que les petites i mitjanes empreses, així com aquelles que estiguin en pèrdues no es vegin afectades, perquè no són les principals generadores d'aquestes reclamacions.
La nova normativa, per a la tramitació parlamentària de la qual s'ha sol·licitat procediment d'urgència, estableix també que abans de contractar un servei les persones consumidores podran conèixer, per exemple, els mecanismes de reclamació o els temps previstos de resolució. Tota aquesta informació haurà de formar part dels contractes i haurà de figurar també en la pàgina web de l'empresa.
Newsletter: L'Aparador
Newsletter number: #190 - 1 de juny de 2023
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum