Els consumidors continuem rebent trucades comercials no desitjades. L'AEPD vol facilitar la denúncia d'aquests fets adaptant-se a la nova Llei General de Telecomunicacions, ja que aquestes pràctiques estan prohibides des del passat 29 de juny.
D'acord amb l'esmentada llei, per a que es produeixi una trucada comercial és necessari que les empreses tinguin el permís del consumidor, que hagi establert una relació contractual o que es tracti d'una trucada d'interès públic. Ara bé si el call center està situat fora d'Espanya, aquesta llei no s'aplica.
En el cas que les trucades comercials procedeixin de les companyies de telecomunicacions espanyoles, cal saber que existeix un codi ètic d'AUTOCONTROL per a millorar el nivell de protecció de clients enfront de pràctiques abusives vetllant pel compliment del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) i de la Llei orgànica de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Una de les conseqüències és la possibilitat de trametre'ls reclamacions, que seran estudiades i un mediador participarà en la resolució de la disputa.
Si la trucada spam té un altre origen, l’AEDP ha renovat i simplificat el procediment de denúncia, incloent-hi entre altres coses, gravar la trucada. Així per a denunciar una trucada spam a l'AEPD, hem d'accedir al seu web i aportar la següent documentació:
Identificació de l'entitat promocionada.
El número de telèfon que ha rebut la trucada, amb el nom de la companyia.
Gravació de la trucada o una altra forma de prova de la infracció.
Newsletter: L'Aparador
Newsletter number: #194 - 25 d'octubre de 2023
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum