Butlletí Habitatge, Urbanisme i Activitats
Juliol 2022 - #113

Cursos i jornades

Continuem formant el personal tècnic municipal en la gestió de les activitats regulades

L'Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil va celebrar al juny una jornada i un curs que va comptar amb 2 sessions formatives.

La gestió de les activitats regulades requereix d’una contínua i específica formació del personal que participa en totes les fases del procés, des de la recepció i verificació de la documentació presentada, fins a la tramitació d’un eventual procediment sancionador, passant pel coneixement de la diversa normativa sectorial i la disciplina d’activitats.

Les diverses edicions del curs de Gestió de les activitats regulades que es realitzen cada any tenen un volum de peticions tant elevat que malauradament no es poden atendre en la seva totalitat.

Per tal de donar resposta a aquesta necessitat formativa, enguany, l’Oficina d’Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil, ha fraccionat la segona edició anual del Curs d’Activitats Regulades en dues parts. Per una banda, una jornada de caràcter genèric, de durada mes curta i on, el format d’impartició permetia un elevat nombre d’assistents i, per l’altra, un curs més específic i concret que abordava abastament  una part de tota la gestió.

Així, el 15 de juny es va celebrar la Jornada: Introducció a la gestió d'activitats regulades, on es van atendre a les 161 persones inscrites. En un total de 5 hores es van oferir els principis bàsics de les activitats: el seu naixement, modificacions que poden patir per qüestions pròpies o derivades de canvis normatius, la seva extinció, la disciplina i el procediment sancionador.

Per altra banda, s’ha realitzat la primera edició del curs de procediment sancionador, dirigit principalment a lletrats i lletrades, per tal d’aprofundir en aquest procediment. Aquest curs de sis hores i plantejat per a 30 alumnes ha generat l’interès i la inscripció de prop de 130 persones.

La formació d’aquest trimestre en la gestió de les activitats regulades s’ha complementat amb dues sessions informatives relatives a l’aplicatiu GIA (Gestió d’Informació d’Activitats) on s’ha presentat, entre d’altres novetats, l’evolutiu del programa que converteix el cens d’activitats en un cens d’establiments.

En tots els casos, la valoració dels assistents ha estat molt bona, tant pel que fa al contingut com pel que fa als formadors i a l’organització.

Newsletter: Habitatge, Urbanisme i Activitats
Newsletter number: #113 - Juliol 2022

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
C/ Comte d'Urgell, 187. Edifici del Rellotge, 2a planta. 08036 Barcelona
Telèfon: 934 022 890
gs.hua@diba.catwww.diba.cat/hua