Abril 2022 - Núm. 192

 

Feminismes 
i Igualtat

Butlletí

Convivència, Diversitat i Cicle de Vida

Presentació de l’estudi per promoure nous canals de col·laboració entre el comerç intercultural i les administracions locals

El 29 de març ha tingut lloc la presentació de l’estudi Document estratègic per un comerç més intercultural. Accions de comunicació i propostes de millora. L’estudi és el resultat de la col·laboració i el treball transversal entre l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç, a través de la Gerència de Serveis de Comerç; i l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, a través del Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de Vida.

La iniciativa respon a la necessitat detectada en anteriors estudis entorn a la importància de reforçar els canals de comunicació i oferir eines i formació adaptades a la gran diversitat del teixit comercial dels barris i municipis, un comerç de proximitat amb un marcat component intercultural. Arran de la crisi sanitària s’ha fet evident, per una banda, la importància d’aquest comerç en la cohesió social i la convivència als barris i, per l’altra, les dificultats d’aquests negocis per a participar en igualtat de condicions en les activitats que les administracions locals organitzen per dinamitzar els comerços.

Es tracta d’integrar tota la tipologia de comerços, en les estratègies dels serveis de comerç municipals, entenent que la societat és diversa i per tant la mirada intercultural ha de ser el punt de partida per abordar-ho. És important en aquest context, millorar la comunicació entre comerciants i administració i sobretot promoure la participació, facilitar la informació i l’accés als recursos i implicar a tota la xarxa comercial en la promoció dels seus negocis i la prestació de serveis  de qualitat.

L'Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social ha aportat la perspectiva intercultural i la seva expertesa en l’àmbit de la diversitat. Aquesta col·laboració és fruit de la importància d’aquests tipus d’estudis, els quals contribueixen a fer municipis més inclusius i promouen la igualtat d’oportunitats.

La presentació de l’Informe, ha estat a càrrec de Míriam Hatibi, autora de l’estudi. L’acte ha comptat amb la participació d’Alejandro Goñi president de PIMEC Comerç i Mohammed Halhoul, comerciant i president de TOT Raval de Barcelona.

Newsletter: Feminismes i Igualtat
Newsletter number: #192 - Abril 2022