Fragment de la infografia
La infografia de l’accés a la informació pública 2021 recull les dades de l’enquesta feta el 2021 sobre aquesta matèria.
Posem al vostre abast de forma gràfica l’anàlisi de la situació, les dificultats i les necessitats sobre l’accés a la informació pública dels ens locals de fins a 50.000 habitants.
Respecte a les dades de l’enquesta realitzada feta al el 2017, s’identifiquen alguns canvis de tendència tant en l’exercici d’aquest dret com en les dificultats a les quals s’enfronten els ens locals i les necessitats que formulen.
Pel que fa a l'exercici del dret d'accés a la informació per part de la ciutadania, cada cop són menys els ajuntaments que no reben peticions d'accés, i s’ha passat del 32 % el 2017 al 18 % el 2021. D'aquest 18 % d'ajuntaments que no reben peticions d'accés, el 38 % es corresponen a ens locals de menys de 1.000 habitants.
Pel que fa a la gestió dels procediments, els ens locals a partir de 10.000 habitants disposen majoritàriament de procediments interns per gestionar les sol·licituds d’accés a la informació pública (SAIP) (un dels elements avaluats pel Síndic de Greuges en el seu informe anual).
Pel que fa a les necessitats, totes les millores proposades en el qüestionari han estat considerades necessàries per més del 60 % dels enquestats, entre les quals la formació en l'àmbit de la gestió de les SAIP ha estat la més necessària (per al 73 % dels enquestats), seguida de l'establiment de models de documents administratius.
Podeu descarregar-vos la infografia completa en format PDF aquí.
També podeu accedir al contingut total de l'informe.
Newsletter: Innov@diba
Newsletter number: Gener 2022. Núm. 11
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Idees i suggeriments
Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial
Diputació de Barcelona
Rambla de Catalunya, 126
Edifici de Can Serra
08008 Barcelona