Butlletí Servei de Teleassistència
Abril 2021 - Especial nova contractació - #18

Novetats

Atenció telefònica gratuïta per a les persones usuàries

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

L’atenció telefònica és, sens dubte, una peça clau del Servei Local de Teleassistència. D’una banda, permet a les persones usuàries contactar amb el servei (a través del terminal o del botó del penjoll) per comunicar una situació d’emergència, realitzar una consulta o simplement parlar. D’altra banda, permet al servei fer el seguiment de la persona, així com comprovar el correcte funcionament de l’equipament instal·lat al domicili. [+]

Per oferir aquesta atenció, tenint en compte les dimensions i característiques pròpies del servei, i els requeriments de seguretat associats, és necessari utilitzar línies de xarxa intel·ligent, flexibles i capaces de gestionar i atendre situacions que puguin requerir el desviament urgent d’un volum excepcional de trucades derivades d’una incidència tècnica de gran envergadura o motivades per alguna catàstrofe que generi un augment molt elevat de demanda d’ajuda per part de les persones usuàries.

Fins ara, el servei s’ha gestionat mitjançant una línia 901, i les persones usuàries assumien el 50% del cost de les trucades que realitzaven (a preu de trucada local), així com de les trucades de comprovació que es realitzen cada 15 dies i d’aquelles que es generen en cas d’avaria del sistema (que duren segons). Tot i que els costos eren molt poc rellevants en el volum total d’una factura telefònica domèstica, no podem obviar que per algunes persones era un fet que generava malestar. 

Amb el nou contracte del Servei Local de Teleassistència aquestes trucades passen a ser gestionades a través d’una línia 900, que serà gratuïta per les persones usuàries del servei, assumint-ne el cost la Diputació de Barcelona.

Aquest trucades representen un important volum en la gestió del centre d’atenció del Servei. El 2020 es van atendre més de 600.000 trucades emeses per les persones usuàries al centre d’atenció, i es van generar més de 2.700.000 trucades automàtiques de comprovació. Per la seva banda, des del centre d’atenció es van realitzar gairebé 1.800.000 trucades. Amb tot, el centre d’atenció del Servei Local de Teleassistència  va gestionar més de 5.000.000 de trucades al llarg de l’any.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #18 - Abril 2021 - Especial nova contractació

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar