Butlletí Servei de Teleassistència
Abril 2021 - Especial nova contractació - #18

Novetats

Iniciem el camí cap a l’Accessibilitat Universal

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

L’adaptació del Servei Local de Teleassistència a l’Accessibilitat Universal serà un dels grans reptes del proper període. Aquest procés de transformació implicarà aplicar mesures d’accessibilitat a la totalitat d’informacions i comunicacions, al conjunt de prestacions, a la tecnologia de base i la complementària, així com a tots els processos de permanència de la persona en el servei. [+]

La finalitat és poder atendre la diversitat de persones usuàries tenint en compte les barreres cognitives, sensorials i/o motrius que en puguin tenir i, alhora, dissenyar un nou sistema de gestió integral de l’accessibilitat que permeti assentar la base d’aquesta adaptació amb les garanties oportunes segons l’actual norma UNE 158401:2019. Aquesta actualització incorpora el requeriment de l’accessibilitat als serveis de teleassistència, l’avaluació d’aquest nou sistema per la norma UNE 170001-2 sobre accessibilitat universal i disseny per a tothom, sense oblidar l’adaptació a la UNE 153101 EX/2018 de Lectura Fàcil de la totalitat de comunicacions escrites del servei.

D’una banda, pel que fa a la valoració de necessitats d’accessibilitat en l’àmbit de les informacions i comunicacions, serà clau l’adaptació de les comunicacions orals, escrites i/o audiovisuals en funció de la barrera detectada per determinar la mesura a aplicar, com pot ser el mètode Braille o les audioguies, entre d’altres adaptacions per limitacions visuals o, per exemple, la llengua de signes o el sistema pictogràfic o de signes per a persones amb limitacions auditives.

D’altra banda, pel que fa a la valoració de necessitats d’adaptació de la tecnologia a disposició de la persona, es contemplem mesures que van des dels sistemes d’amplificació de veu a adaptacions de la pulsació per persones amb limitacions de mobilitat severes.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #18 - Abril 2021 - Especial nova contractació

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar