Butlletí Servei de Teleassistència
Novembre 2021 - #19

Portada

Digitalització i Intel·ligència Artificial al servei de les persones usuàries

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

La digitalització és un del eixos estratègics del nou Servei Local de Teleassistència 2021-2025 que tindrà un gran impacte per a les persones usuàries.  [+]

Aquesta transició digital respon a la necessitat d’adaptar els serveis públics d’atenció domiciliària a l’actual desenvolupament i transformació de les xarxes i infraestructures, i que es recull en les principals agendes digitals d’àmbit europeu, estatal i autonòmic. La digitalització, a través dels anomenats terminals IP, comporta un canvi revolucionari i necessari en les comunicacions que aporta més robustesa tecnològica i  permet conèixer l’estat del terminal en tot moment, aspecte que aporta més seguretat a l’hora de saber que la persona està connectada i que el seu servei funciona correctament.

A més d’aspectes que reverteixen en la millora de les comunicacions, la digitalització té un impacte en els escenaris d’oportunitats que s’obren per a la innovació en la cura, especialment en els àmbits preventius, a través de la detecció precoç de riscos, a partir de la monitorització o la predicció. No podem oblidar que aquesta transformació, a més  de permetre incorporar la Intel·ligència Artificial al Servei Local de Teleassistència, obre una via per a la interconnexió amb d’altres serveis i dispositius propis de la persona i possibilita avançar cap a la ‘Llar Digital’.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #19 - Novembre 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar