Butlletí Servei de Teleassistència
Novembre 2021 - #19

Novetats

Cap a un nou servei intel·ligent d’hàbits de conducta: projecte ‘All in one sensor’

©Diputació de Barcelona / Tunstall

©Diputació de Barcelona / Tunstall

Un dels projectes clau que el Servei Local de Teleassistència posa en marxa és el ‘All in one sensor’, basat en l’Internet de les Coses (IOT-Internet of the Things),  que vol desenvolupar funcionalitats innovadores basades en el ‘sensing’ (monitorització intel·ligent)  d’hàbits de conducta per tal de detectar possibles canvis que puguin indicar la presència de situacions d’emergència o de risc. [+]

Aquest nou servei comporta la instal·lació d’un conjunt de sensors (detectors de temperatura, d’humitat, presència, lluminositat, infrarojos, i d’acceleració) amb la finalitat d’obtenir patrons de comportament (sensing) per detectar precoçment canvis d’hàbits, situacions d’emergència o riscos. A través de la Intel·ligència Artificial s’estableixen patrons de conducta a partir de l’observació creuada d’aspectes com l’índex d’activitat per hores (moviment entre habitacions), detecció de dutxa (aigua calenta/freda), anàlisi del patró de moviment d’una persona (velocitat, anomalies, oblits), entre d’altres. La presència d’alteracions en aquests patrons permetran la detecció i la intervenció ràpida en cas de necessitat.

Aquest projecte s’adreçarà, en primera instància, a persones amb un major risc per la seva situació de soledat i condicions de salut, principalment.

Aquest nou abordatge en la prestació té l’objectiu d’aportar més prevenció, seguretat, cura i benestar tant a les persones usuàries com al seu entorn cuidador, a través de nous sistemes d’alertes per detectar precoçment situacions de risc com el deteriorament cognitiu, la pobresa, la malaltia mental o l’impacte de la soledat extrema, entre d’altres.

Durant l’últim trimestre d’aquest 2021 i principis del proper any 2022 es portarà a terme un pilot del projecte amb la finalitat de contrastar la validesa de la població destinatària i poder definir els indicadors del projecte a partir de l’observació dels diferents àmbits i patrons de conducta de les persones dins les seves llars.

L’objectiu és que el 2023 s’hagin instal·lat 18.000 dispositius de monitorització intel·ligent en 3.000 domicilis de persones usuàries del servei.

Amb aquest projecte avancem cap a la construcció de la teleassistència del futur que serà més predictiva i cognitiva.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #19 - Novembre 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar