Butlletí Servei de Teleassistència
Novembre 2021 - #19

Novetats

Consolidem els Grups de Treball Municipals com a eina d’aprenentatge, millora i espai per compartir experiències

©Unsplash

©Unsplash

La Diputació de Barcelona manté i amplia la seva voluntat de treballar conjuntament amb els municipis i d’ oferir més i millors eines de suport i coordinació, com són la nova plataforma SIGMA de gestió o el nou Sistema d’Alertes i Valoracions Intel·ligent: SAVI, entre d’altres instruments clau per a les polítiques públiques locals. [+]

Tot i que des del Servei Local de Teleassistència estem en permanent contacte amb els municipis, va ser en el contracte anterior quan es van posar en marxa els Grups de Treball Municipals com a metodologia estable. De fet, l’experiència va ser valorada molt positivament, tant per part dels municipis, com de la Diputació i de l’empresa prestadora del servei i, per això, apostem per establir-los com a metodologia de treball pròpia i continua del servei.

Del treball fet durant el 2019 en aquests grups, amb l’objectiu d’analitzar la demanda del servei, es va elaborar un informe amb propostes que s’han tingut en compte per dissenyar les millores del model de prestació de l’actual contracte del Servei Local de Teleassistència per al període 2021-2025. A més, aquests espais van permetre compartir les necessitats territorials i individuals dels diferents municipis de la província de Barcelona i la seva ciutadania.

En aquesta nova etapa, els Grups de Treball Municipals  es plantegen com espais tècnics estables, amb  una metodologia de treball contínua, participativa, amb objectius i resultats mesurables. La tipologia de grups serà temàtica, en funció de les necessitats que es vagin detectant relatives als objectius i millores a desenvolupar en aquesta nova etapa, així com sobre les inquietuds i dificultats que entre tots i totes anem detectant.

Des del Servei Local de Teleassistència s’han identificat àmbits de treball clau per poder treballar amb el territori com son l’impuls al creixement, el seguiment de la transició digital o les dificultats en la gestió del servei, que pensem que poden revertir positivament en el funcionament del servei des del territori.

En aquest sentit, el proppassat 28 de setembre va tenir lloc la primera sessió de treball amb un grup de municipis, orientat a impulsar el creixement del servei. En aquesta primera convocatòria es van convidar els 10 municipis que tenen el major nombre de persones usuàries del servei i representen més del 40% del volum total del mateix; durant la sessió es van recollir les principals necessitats i dificultats dels municipis en aquesta matèria.

La metodologia dels Grups de treball amb els municipis pretén treballar la demanda municipal, dissenyant plans d’assessorament grupals i individuals amb el suport col·lectiu de manera que es pugui crear un catàleg d’accions que reculli les eines de suport entre els municipis.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #19 - Novembre 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar