Butlletí Servei de Teleassistència
febrer de 2016 - #4

Campanyes i recomanacions

Comencem un any ple de campanyes preventives

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Com ja coneixeu, a més d'atendre emergències les 24 hores del dia, el Servei Local de Teleassistència, que oferim conjuntament la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de la demarcació, és un servei amb un marcat caràcter preventiu, fet que el diferencia d'altres serveis de teleassistència de la resta d'Europa. 

L'any 2015, us vam informar sobre el desenvolupament del programa Parlem de..., que té l'objectiu de fomentar la prevenció entre els usuaris del servei amb un seguit de trucades des del Centre d'Atenció. En aquest sentit, vam implementar campanyes preventives, dissenyades segons aquells aspectes d'interès que ens comenten les pròpies persones usuàries i també d'altres temes clau com ara la seguretat i la prevenció d'incendis a la llar, que es varen poder implementar gràcies a la col·laboració dels Mossos d'Esquadra i els Bombers de la Generalitat de Catalunya. Des del mes d'abril de 2015, s'han realitzat prop de 38.000 trucades amb consells de caire preventiu a les persones identificades amb més riscos.

Aquest any 2016, hem elaborat un nou calendari de campanyes preventives mensuals, centrades principalment en temes com la promoció d'hàbits de vida saludables, com ara dormir bé o combatre la grip i també hem recuperat àmbits clàssics com ara les campanyes de consells per fer front al fred a l'hivern.

També es mantenen les col·laboracions iniciades l'any 2015 en l'àmbit de la seguretat, per prevenir robatoris i estafes, amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra; i la prevenció d'incendis a les llars, en coordinació amb els Bombers de la Generalitat de Catalunya.

Finalment, es fomentarà també un àmbit temàtic més participatiu, on s'hi podran compartir experiències relacionades amb temes de consum, com ara consells per a una millor cistella de la compra, el fet de compartir receptes o aspectes relacionats amb les festes tradicionals. I tampoc faltaran els temes d'actualitat, ja que aquest trimestre toca canvi d'hora i es farà un recordatori als usuaris.

 

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #4 - febrer de 2016

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar