Butlletí Servei de Teleassistència
setembre de 2017 - #8

Innovació

Nou sistema d’alertes automàtiques per detectar riscos en persones usuàries i actuar eficaçment

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

El model centrat en la persona comença per una valoració inicial en la visita domiciliària on es determina el grau de suport que necessita la persona o persones usuàries d’un domicili, així com també es proposa un pla d’atenció personal i domiciliari que es composa de prestacions i tecnologia

El sistema RET preveu una revaloració als sis mesos de l’alta per comprovar si cal fer alguna modificació del nivell de suport assignat o del pla d’atenció acordat amb la persona usuària. 

Tot i preveure aquesta revaloració semestral, les persones usuàries poden patir en qualsevol moment canvis en la seva situació social o de salut que necessàriament han de motivar modificacions en el seu pla d’atenció. Quan es detecten aquestes situacions cal ajustar la intensitat del servei per respondre a les necessitats d’aquests usuaris. 

Els professionals que estan en contacte directe amb les persones usuàries tenen accés permanent al seu expedient i per tant, en cas de detectar canvis, actualitzen la informació enregistrada. Aquests avisos s’emmagatzemen de forma que el sistema d’alertes automàtic revisa diàriament els canvis en les dades enregistrades i en l’activitat del servei (emergències ateses, canvis en les relacions socials, etc.). És així com en cas de detectar algun tipus de canvi que pugi comportar una modificació de nivell de suport i/o de les prestacions, ho notifica automàticament. 

En aquest sentit, des de la posada en marxa d’aquest sistema al febrer del 2017, s’han detectat 392 alertes bàsiques (174 persones que han trucat més de 15 vegades en 15 dies o han alertat de més de 5 emergències en un mes), 30 alertes crítiques (12 emergències per intents de suïcidi, 12 per alerta de fuita de gas, 6 emergències per incendi) i 39 per violència i/o conflictes al domicili. 

Aquest nou sistema permet tenir un informe diari d’alertes que implica que es pugui intervenir i derivar de forma ràpida en aquells casos més vulnerables. 

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #8 - setembre de 2017

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar