Butlletí Servei de Teleassistència
setembre de 2017 - #8

Portada

© Josep Cano/Diputació de Barcelona © Josep Cano/Diputació de Barcelona

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

Com ja vàrem anunciar a principis d’aquest any, el Servei Local de Teleassistència ha començat a implementar un nou model centrat en la persona que suposa un abans i un després en la teleassistència tal i com la coneixíem fins ara.

Tradicionalment, totes les persones usuàries del servei rebien les mateixes prestacions (trucades i visites domiciliàries, principalment) i intensitat de servei, és a dir, es considerava la població usuària com un grup homogeni amb necessitats equivalents.

Ir arriba

Novetats

© Diputació de Barcelona © Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

Per a la Diputació un dels reptes del servei sempre havia estat la participació del usuari en el servei. Aprofitant que enguany s’inicia un nou model d’atenció es va veure l’oportunitat de reforçar la informació que les persones usuàries i les famílies tenen del servei. D’aquesta forma, i amb la col·laboració de l’empresa prestadora Tunstall Televida, s’ha elaborat una nova Guia d’ús del servei per als usuaris adaptada a lectura fàcil

© Diputació de Barcelona © Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

Actualment s’està posant en marxa el nou pla operatiu d’unitats mòbils al territori en consonància amb el nou model d’atenció centrat en la persona que implica ampliar d’11 a 29 les unitats disponibles en el Servei

Aquest recurs d’atenció domiciliària a emergències les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any és complementari al servei bàsic que s'ha activat des del Centre d’atenció. Les unitats mòbils atenen, segons el temps de resposta requerit, emergències, contingències o activitat programada. Les emergències són situacions on la salut i el benestar de la persona poden estar, de forma real o potencial, en perill. Aquestes requeriran la mobilització immediata en un temps de 40 minuts com a màxim.

Ir arriba

Dispositius

Prova pilot de comptadors d’aigua intel·ligents: detecció de riscos

© Tunstall Televida

© Tunstall Televida

Aquest setembre es posarà en marxa un projecte pilot en el qual participaran 100 persones usuàries del Servei Local de Teleassistència que consisteix en la posada en marxa de comptadors d’aigua intel·ligents

Servei Local de Teleassistència, clau per detectar incendis: uns cas real

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

Un dels elements que sempre ha caracteritzat al Servei Local de Teleassistència és la prevenció, especialment de situacions que poden constituir un risc per a la persona usuària. 

Ir arriba

Innovació

Nou sistema d’alertes automàtiques per detectar riscos en persones usuàries i actuar eficaçment

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

El model centrat en la persona comença per una valoració inicial en la visita domiciliària on es determina el grau de suport que necessita la persona o persones usuàries d’un domicili, així com també es proposa un pla d’atenció personal i domiciliari que es composa de prestacions i tecnologia

Ir arriba

Campanyes i recomanacions

Nous consells preventius al programa Parlem de...: consum i estalvi energètic

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

El Servei Local de Teleassistència, a banda d’atendre emergències, és principalment un servei preventiu, objectiu que es fomenta de forma clau des del Centre d’atenció. 

Tot i que les trucades que es mantenen amb la persona usuària tenen la finalitat de conèixer el seu estat o bé atendre una situació d’emergència social o sanitària, també són el marc idoni per facilitar a les persones informació d’interès que contribueixi al seu benestar, perquè pugui expressar les seves preocupacions o simplement conversar. 

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar