L'Aparador - 17 de setembre de 2015

Butlletins
17 de setembre de 2015 - #104

Portada

Inici

Laura Martínez, nova diputada delegada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona

Laura Martínez Portell

Laura Martínez Portell

La Diputació de Barcelona ha aprovat el seu cartipàs amb un nou organigrama estructurat en cinc àrees executives, una de les quals és la d'Atenció a les persones encapçalada per la vicepresidenta i alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó. Dins d'aquesta àrea, la responsabilitat sobre les polítiques de defensa dels consumidors de la Corporació ha recaigut en la diputada i regidora de l'Ajuntament de Vilassar de Mar, Laura Martínez Portell.

Actualitat consumidorista

Inici

Campanya sobre l'etiquetatge alimentari

És important llegir les etiquetes

És important llegir les etiquetes

L'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha iniciat una campanya en la qual s'expliquen quins són els avantatges de l'actual etiquetatge alimentari, que es regeix per la normativa europea i que ofereix informació més clara, completa i útil al consumidor.

Pictogrames: els consumidors els coneixen, però demanden més informació sobre el seu significat

Pictogrames de perill

Pictogrames de perill

La Fundació Eroski presenta en la seva revista Consumer una enquesta realitzada a 1.020 consumidors per esbrinar el seu grau de coneixement respecte als pictogrames ubicats en els envasos dels productes de consum quotidià.

 

El Banc d'Espanya insta la banca a cobrar una sola comissió per utilitzar caixers automàtics

Comissions en l'ús dels caixers

Comissions en l'ús dels caixers

El Banc d'Espanya considera que la retirada d'efectiu en un caixer automàtic constitueix un únic servei de pagament, amb independència que es realitzi en un caixer propietat de l'entitat emissora de la targeta bancària o d'una altra entitat. En conseqüència, aquest servei només pot originar el cobrament d'una única comissió.

 

La Generalitat i la Confederació de Comerç de Catalunya presenten la targeta de fidelització "Compradors pel país", per fomentar les compres al comerç de proximitat

Presentació de la targeta de fidelització

Presentació de la targeta de fidelització

La targeta identifica als compradors com a clients preferents i permet acumular descomptes en futures compres al mateix establiment.

Accions municipals

Inici

La Diputació de Barcelona col·labora amb l'Ajuntament de Begues en el suport als afectats per l'explosió de gas al centre de la localitat

Ajuntament de Begues

Ajuntament de Begues

El passat dia 31 de juliol, dos Unitat Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) amb tres tècnics de consum, van atendre prop d'una trentena de famílies afectades per  l'explosió de gas que el passat 26 de juliol es va produir al centre de la localitat de Begues i que va provocar l'enfonsament  de dos immobles i l'afectació, segons informació del mateix ajuntament, d'una trentena més.

Consum a Europa

Inici

La Diputació de Barcelona participa en la consulta pública sobre les normes contractuals per a les compres en línia en la UE

La Diputació de Barcelona ha col·laborat en la consulta pública promoguda per la Comissió Europea sobre les normes contractuals aplicades a les compres en línia de continguts digitals i béns materials en la UE a través del Servei de Suport a les Polítiques de Consum.

 

Formació

Inici

Els serveis d'atenció al client de les empreses de telecomunicacions

Empreses de telecomunicacions participants

Empreses de telecomunicacions participants

El Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum organitzen de manera conjunta, els propers 22 i 29 d'octubre i 5 de novembre, aquest curs per tal de dotar als assistents d'una visió general de la situació actual dels serveis d'atenció al client de les grans empreses de telecomunicacions, la seva organització i les seves relacions amb els organismes de consum.

Eines per combatre la pobresa energètica des de l'administració local

Guia informativa per a professionals

Guia informativa per a professionals

La sessió, que tindrà lloc el pròxim dimarts 22 de setembre, està organitzada per la Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona. Malgrat que no és una activitat formativa adreçada específicament als tècnics de consum, en virtut de la transversalitat de la problemàtica, els organitzadors obren la possibilitat  de participar a tècnics locals d'altres àrees com serveis socials, consum o medi ambient.

 

Normativa

Inici

Llei de simplificació administrativa i d'impuls de l'activitat econòmica

La Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica, va entrar en vigor el passat 13 d'agost amb la finalitat de millorar la tramitació dels procediments administratius de l'Administració de la Generalitat i de l'Administració local de Catalunya i impulsar l'activitat econòmica i la creació d'ocupació.

Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica

Les actuals circumstàncies excepcionals de crisi i les dades de l'afectació sobre les famílies a Catalunya s'allarguen en el temps i obliguen a la creació de polítiques de correcció i auxili. Una d'aquestes iniciatives és la Llei de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica

Ordre EMO/263/2015, de 17 d'agost, per la qual s'aproven les bases reguladores i es fa pública la convocatòria per a l'any 2015 de la línia d'ajuts del Fons d'atenció solidària de subministraments bàsics.

L'Ordre del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya regula els ajuts del Fons d'atenció solidària de subministraments, els recursos econòmics del qual s'han de destinar a donar suport econòmic a les unitats familiars en situació de vulnerabilitat econòmica que no poden complir els compromisos de pagament dels subministraments d'aigua, gas i electricitat, i que han exhaurit els mecanismes de resolució de conflictes. El termini de presentació de sol·licituds comença l'1 de setembre i acaba el 15 d'octubre.

 

Agenda

Inici

Visites de les unitats mòbils

Visites de les unitats mòbils

Visites de les unitats mòbils

Les persones consumidores de més de 100 localitats barcelonines podran tramitar aquest mes de setembre les seves consultes i reclamacions de consum mitjançant les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum propis i té com a finalitat bàsica defensar a les persones consumidores i els seus drets des d'un servei de proximitat.

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum