Butlletí Habitatge, Urbanisme i Activitats
Maig 2024 - #122

Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil

Implantació del PCOM a Polinyà, Sant Feliu de Codines, Tavèrnoles, Torrelles de Llobregat i Vallgorguina

El PCOM és una aplicació informàtica de la Diputació de Barcelona en suport web i adaptada a dispositius mòbils que facilita la coordinació en situació d’emergència.

El PCOM dona suport als actuants locals en la gestió del risc, facilita l’avaluació d’emergències i permet una actualització dels plans de protecció civil municipal. Aquesta aplicació també serveix per a la implantació dels plans i la realització dels simulacres. L’objectiu del PCOM es convertir el DUPROCIM (Document únic de protecció civil municipal) en una eina realment operativa.

La implantació del PCOM implica la implantació de la pròpia eina, l’accés a les persones encarregades de gestionar-la amb el corresponent perfil i la formació a les persones usuàries.

EL PCOM permet, entre d’altres, registrar avisos d’emergència i activar i desactivar el pla d’actuació municipal per al risc que correspongui, realitzar la notificació de l’activació i desactivació del pla d’actuació municipal al CECAT (Centre de Coordinació Operativa de Catalunya) via correu electrònic, mantenir la comunicació entre els diferents actuants del comitè d’emergències municipal, fer avisos als elements vulnerables via SMS i mantenir actualitzat l’organigrama de l’emergència i contactes.

És una assistència de prestació continuada realitzada per la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats amb mitjans propis, ja que l’accés a l’aplicació i els compromisos de les parts es mantenen durant tota la vigència de l’assistència. Entre ells, el compromís de l’Ajuntament de mantenir el DUPROCIM actualitzat.

Amb la incorporació de Polinyà, Sant Feliu de Codines, Tavèrnoles, Torrelles de Llobregat i Vallgorguina al PCOM ja són més de 100 els ens que disposen de l’aplicació.

El PCOM suposa un canvi de paradigma en la gestió de les emergències, incorporant les noves tecnologies per tal de millorar els mecanismes de prevenció, comunicació, gestió, resposta i manteniment i actualització de les dades.

Boletín: Habitatge, Urbanisme i Activitats
Número de boletín: #122 - Maig 2024

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
C/ Comte d'Urgell, 187. Edifici del Rellotge, 2a planta. 08036 Barcelona
Telèfon: 934 022 890
gs.hua@diba.catwww.diba.cat/hua