Novembre 2022 - Núm. 197

 

Feminismes 
i Igualtat

Butlletí

Convivència, Diversitat i Cicle de Vida

Els Serveis de mediació ciutadana, en dades. Informe 2021

L’Informe de la XII edició dels Cercles de Comparació Intermunicipal dels Serveis de mediació ciutadana (CCI SMC) presenta, aquest any, les principals línies d’evolució dels indicadors més rellevants en termes de finançament, abast del servei, model de gestió o satisfacció dels usuaris.

Així mateix, reflecteix quina va ser la situació dels serveis l’any 2021 des de diverses dimensions d’anàlisi (gestió de casos, formació i sensibilització, acció comunitària i altres eixos de treball).

La 12a edició dels Cercle de Comparació ha comptat amb la participació de 45 ens locals de la demarcació de Barcelona (41 ajuntaments i 4 Consells Comarcals) que representen serveis municipals i comarcals que donen cobertura i accessibilitat al servei a una població potencial de 2,78 milions de persones de la província de Barcelona (80% de la província exceptuant BCN).

Les dades del 2021 es caracteritzen per registrar valors de prestació de servei d’un any encara marcat per les restriccions imposades per la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Tanmateix, les dades comencen a deixar entreveure una certa recuperació de la normalitat amb increments en pràcticament tots els indicadors d’activitat respecte l’any anterior.

Els indicadors de participants, assistents i participacions a les activitats del SMC s’han incrementat percentualment. Això es constata en: el nombre de participants directes en processos de mediació/gestió/facilitació per cada 1.000 habitants (+0,38 punts percentuals); el nombre d’assistents a activitats de formació per cada 1.000 habitants (+2,46 punts); el nombre d’assistents a activitats de sensibilització per cada 1.000 habitants (+0,15 punts); el nombre de participacions del SMC en Taules Transversals del municipi (+1,32 punts); el nombre de participacions del SMC en Intervencions Comunitàries (+1,5 punts).

Es registren millores en els indicadors de qualitat del servei i en eficiència: les dades mostren un increment en les participacions en projectes, intervencions i taules transversals; increment d’assistents i participants en la gestió de casos, formació i sensibilització.

Pel que a la tipologia de casos es constata que el 61% dels casos atesos pels serveis de mediació ciutadana a l’any 2021 van ser veïnals, el que vol dir que es retorna a valors de casos de la mateixa tipologia  anteriors a la pandèmia.

Per tal de poder conèixer detalladament i ampliar la  informació respecte les dades obtingudes el 2021 podeu accedir a l’informe de resultats de la 12a edició del CCI de Serveis de Mediació Ciutadana. (enllaç)

https://www.diba.cat/documents/116331112/0/Llibre+Informe+final+CCI+Resultats+2021-Servei+MC-LLDif.pdf/350e7728-4334-1f2a-ef58-2c34672b7c62?t=1668071377019

 

Boletín: Feminismes i Igualtat
Número de boletín: #197 - Novembre 2022