Amb l’objectiu de millorar la salut i el benestar en la infància i l’adolescència des d’una perspectiva de gènere i interseccional, el Projecte Transformador Infància i adolescència: del risc a la igualtat, la salut i el benestar ha publicat diferents documents amb l’objectiu d’identificar les necessitats d’aquest col·lectiu i, a la vegada, proporcionar eines als professionals i famílies per acompanyar un desenvolupament positiu de l’adolescència.
En concret són tres publicacions que volen repensar l’atenció a les necessitats de l’adolescència des de les polítiques locals i promoure un major benestar en aquestes edats, acompanyant a professionals i famílies en l’abordatge de les tecnologies i pantalles:
- Adolescències: reptes, propostes i orientacions per a les polítiques municipals. Aquest document presenta, - a partir d’una anàlisi elaborada per un grup multidisciplinari de persones expertes i contrastada amb adolescents -, reptes i necessitats de l’adolescència des de la perspectiva del cicle de vida i l’enfocament del Desenvolupament Positiu Adolescent.
- Guia de continguts per treballar amb infants, adolescents, famílies i professionals els riscos associats a les TRIC, concretament en l'àmbit de la violència en línia i la seguretat a la xarxa (en breu a la Llibreria). Aquest document ofereix pautes pel desenvolupament d’una tasca educativa per l’ús saludable de les Tecnologies de la Relació, la Informació i la Comunicació (TRIC) i la prevenció de possibles riscos associats com les ciberviolències, la pornografia o el ciberassetjament, entre d’altres.
- Guia de continguts per treballar preventivament amb infants, adolescents, famílies i professionals en relació amb l’ús adequat de les TRIC i els jocs d’apostes en línia (en breu a la Llibreria). Aquesta guia aborda les addiccions a les Tecnologies de la Relació, la Informació i la Comunicació (TRIC), i especialment als videojocs i als jocs d’aposta en línia.
Esperem que la seva lectura sigui del vostre interès i, sobretot, d’utilitat per a la millora de l’atenció a la infància i l’adolescència des de l’àmbit local.