L'Aparador - 24 d'abril de 2015

Butlletins
24 d'abril de 2015 - #100

Portada

Inici

100 números de L'Aparador

Número 100 de la revista electrònica L'Aparador

Número 100 de la revista electrònica L'Aparador

"Aquest és el primer número de l'Aparador, el nou butlletí electrònic de la Secció de Consum de la Diputació de Barcelona que neix amb la vocació de convertir-se en una eina de comunicació entre els municipis i ens locals que conformen la Xarxa Local de Consum."

Amb aquestes paraules encetàvem, ara fa 100 números, concretament l'1 de març de 2007, el primer número de la revista electrònica "l'Aparador", un butlletí sectorial dedicat íntegrament al món del consum.

Actualitat consumidorista

Inici

Entren en funcionament 5 nous punts del Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge

Aquest Servei s'adreça a les persones amb problemes per fer front al pagament de la hipoteca

Aquest Servei s'adreça a les persones amb problemes per fer front al pagament de la hipoteca

Durant el mes de març s'han posat en marxa cinc punts nous del Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge: al Consell Comarcal del Maresme, a Martorell, a Granollers, a Montcada i Reixac i a Manlleu. Aquest servei, que la Diputació està desplegant per totes les comarques de Barcelona, és fruit de la coordinació amb Ofideute, el servei de mediació hipotecària de la Generalitat de Catalunya i compta amb la col·laboració dels Col·legis d'Advocats de la província.

El moviment "ugly food" intenta evitar el malbaratament anual de 1.300 milions de tones d'aliments en el món

Foto: Supermercats Intermarché

Foto: Supermercats Intermarché

L'objectiu del moviment 'ugly food' és reduir el malbaratament de menjar posant a disposició dels consumidors fruites i hortalisses que normalment serien rebutjades pel seu aspecte poc atractiu, una aposta per evitar que tomàquets o pastanagues deformes acabin a les escombraries. Amb la iniciativa, els supermercats milloren els seus resultats i projecten una millor imatge, els clients abarateixen la cistella de la compra i els agricultors eviten malbaratar part de la seva collita.

 

Un jutjat declara il·legal que una entitat bancària cobri comissions per l'ingrés de diners en finestreta

La sala mixta número 2 de Chiclana qualifica aquest tipus de cobraments com abusius

La sala mixta número 2 de Chiclana qualifica aquest tipus de cobraments com abusius

La sentència assenyala que quan un ciutadà realitza un ingrés en un compte bancari del qual no és titular, l'entitat en què s'ha sol·licitat l'operació no està prestant cap servei a aquest, sinó al titular del compte, per això no li pot cobrar cap comissió, ja que no té justificació. La comissió seria, per tant, il·legal i abusiva en incomplir l'apartat 4 de l'article 82 del RDL 1/2007.

L'associació Facua estudia portar a Telefònica als tribunals

La publicitat és vinculant per l'anunciant

La publicitat és vinculant per l'anunciant

FACUA-Consumidores en Acción ha denunciat a Telefònica davant les autoritats de Consum i Telecomunicacions per la pujada de 5 euros mensuals que aplicarà a les tarifes de "Movistar Fusión" a partir del pròxim 5 de maig. L'associació adverteix que l'increment tarifari anunciat és il·legal, ja que Telefònica porta assegurant des del llançament d'aquests serveis que "els preus de Movistar Fusió seran preus finals i per sempre" i aquestes promeses publicitàries tenen valor contractual.

Des del món local

Inici

Taller per combatre la pobresa energètica a Vilanova i la Geltrú

Font: Canal Blau

Font: Canal Blau

A la jornada, organitzada per la Generalitat i la Diputació de Barcelona, s'ha presentat com a exemple el projecte "Sumem Energies" de la capital del Garraf, que vol ajudar les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat per tal que puguin estalviar diners amb petits gestos quotidians.

Els alumnes de 3r d'ESO de Palau-solità i Plegamans aprenen a ser consumidors responsables

Accions divulgatives amb joves

Accions divulgatives amb joves

En la setmana del 16 al 20 de març, 152 alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Ramon Casas i Carbó de Palau-solità i Plegamans  han realitzat un crèdit de síntesi sobre consum en què han col·laborat l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i tècnics de consum de la Diputació de Barcelona.

Consum a Europa

Inici

Campanya de sensibilització: càpsules de detergent i nens

Campanya de sensibilització

Campanya de sensibilització

La Campanya de l'OCDE "Sensibilització en detergents en càpsules" té com a objectiu informar dels riscos plantejats per un producte que està present en un nombre creixent de llars a tot el món: càpsules de detergent de rentadora. Aquests productes poden ser atractius per als nens i poden plantejar seriosos perills si no s'emmagatzemen de forma segura.

Les garanties legals i comercials de béns de consum a la UE, Islàndia i Noruega

Guia sobre les garanties legals i comercials

Guia sobre les garanties legals i comercials

Mentre que la garantia legal és obligatòria, la garantia comercial és un servei voluntari ofert pel venedor, el productor o fins i tot per un tercer. Cal assenyalar que una garantia comercial no pot afectar els drets del consumidor establerts per la garantia legal, més aviat ha d'ampliar-la amb noves cobertures o serveis addicionals no contemplats per la garantia legal. (3,39 MB)

 

Formació

Inici

Materials del darrer taller d'actualització de normativa

Aula Polivalent de l'edifici Migjorn del Recinte Mundet

Aula Polivalent de l'edifici Migjorn del Recinte Mundet

En la darrera sessió del taller d'actualització de normativa de consum, del passat 20 de març, es van tractar aspectes relatius a les normes aparegudes recentment amb incidència en l'àmbit del consum, entre d'altres, a la Llei 20/2014, de 29 de desembre, de modificació del Codi de consum de Catalunya, per a la millora de la protecció de les persones consumidores en matèria de crèdits i préstecs hipotecaris, vulnerabilitat econòmica i relacions de consum.

 

Parlem de...

Inici

Estratègies comunicatives en els Serveis Públics de Consum

Cartell del Sitges Next

Cartell del Sitges Next

El Codi de Consum de Catalunya defineix el concepte de consumidor mitjà com una  persona consumidora que, "d'acord amb un criteri de diligència ordinària, hauria d'estar normalment informada". Molta part d'aquesta informació arriba als consumidors de la mà de la publicitat, un món amb una enorme capacitat de comunicar i en continu desenvolupament i recerca de noves fórmules. Un món seductor i sens dubte un dels capdavanters en l'àmbit de la comunicació com ens mostra l'exitosa serie nord-americana Mad Men.

Us recomanem

Inici

Mediació i arbitratge de consum

Publicació de Tirant Editorial

Publicació de Tirant Editorial

Monografia editada a finals de l'any 2010, en castellà, que presenta una interesant perspectiva comparada de la mediació i l'arbitratge de consum.  El llibre fa continues referències al règim dels sistemes d'ODR, així com informes sobre la regulació de la mediació i l'arbitratge de consum en vigor en Espanya, Alemanya, Regne Unit, Itàlia Portugal i Brasil.

 

La mediació ciutadana: una nova política pública

Publicació de la Diputació de Barcelona

Publicació de la Diputació de Barcelona

Aquest document de treball ofereix un marc conceptual de la mediació ciutadana, centrat en la creació de capacitats i en l'autonomia de la ciutadania, però també els instruments per portar-la a terme, com ara la creació de serveis municipals de mediació o el perfil dels professionals responsables.

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum