Número 100 de la revista electrònica L'Aparador
"Aquest és el primer número de l'Aparador, el nou butlletí electrònic de la Secció de Consum de la Diputació de Barcelona que neix amb la vocació de convertir-se en una eina de comunicació entre els municipis i ens locals que conformen la Xarxa Local de Consum."
Amb aquestes paraules encetàvem, ara fa 100 números, concretament l'1 de març de 2007, el primer número de la revista electrònica "l'Aparador", un butlletí sectorial dedicat íntegrament al món del consum.
Aquest Servei s'adreça a les persones amb problemes per fer front al pagament de la hipoteca
Foto: Supermercats Intermarché
L'objectiu del moviment 'ugly food' és reduir el malbaratament de menjar posant a disposició dels consumidors fruites i hortalisses que normalment serien rebutjades pel seu aspecte poc atractiu, una aposta per evitar que tomàquets o pastanagues deformes acabin a les escombraries. Amb la iniciativa, els supermercats milloren els seus resultats i projecten una millor imatge, els clients abarateixen la cistella de la compra i els agricultors eviten malbaratar part de la seva collita.
La sala mixta número 2 de Chiclana qualifica aquest tipus de cobraments com abusius
La publicitat és vinculant per l'anunciant
FACUA-Consumidores en Acción ha denunciat a Telefònica davant les autoritats de Consum i Telecomunicacions per la pujada de 5 euros mensuals que aplicarà a les tarifes de "Movistar Fusión" a partir del pròxim 5 de maig. L'associació adverteix que l'increment tarifari anunciat és il·legal, ja que Telefònica porta assegurant des del llançament d'aquests serveis que "els preus de Movistar Fusió seran preus finals i per sempre" i aquestes promeses publicitàries tenen valor contractual.
Font: Canal Blau
Accions divulgatives amb joves
En la setmana del 16 al 20 de març, 152 alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Ramon Casas i Carbó de Palau-solità i Plegamans han realitzat un crèdit de síntesi sobre consum en què han col·laborat l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i tècnics de consum de la Diputació de Barcelona.
Campanya de sensibilització
Guia sobre les garanties legals i comercials
Mentre que la garantia legal és obligatòria, la garantia comercial és un servei voluntari ofert pel venedor, el productor o fins i tot per un tercer. Cal assenyalar que una garantia comercial no pot afectar els drets del consumidor establerts per la garantia legal, més aviat ha d'ampliar-la amb noves cobertures o serveis addicionals no contemplats per la garantia legal. (3,39 MB)
Aula Polivalent de l'edifici Migjorn del Recinte Mundet
En la darrera sessió del taller d'actualització de normativa de consum, del passat 20 de març, es van tractar aspectes relatius a les normes aparegudes recentment amb incidència en l'àmbit del consum, entre d'altres, a la Llei 20/2014, de 29 de desembre, de modificació del Codi de consum de Catalunya, per a la millora de la protecció de les persones consumidores en matèria de crèdits i préstecs hipotecaris, vulnerabilitat econòmica i relacions de consum.
Cartell del Sitges Next
Publicació de Tirant Editorial
Monografia editada a finals de l'any 2010, en castellà, que presenta una interesant perspectiva comparada de la mediació i l'arbitratge de consum. El llibre fa continues referències al règim dels sistemes d'ODR, així com informes sobre la regulació de la mediació i l'arbitratge de consum en vigor en Espanya, Alemanya, Regne Unit, Itàlia Portugal i Brasil.
Publicació de la Diputació de Barcelona
Aquest document de treball ofereix un marc conceptual de la mediació ciutadana, centrat en la creació de capacitats i en l'autonomia de la ciutadania, però també els instruments per portar-la a terme, com ara la creació de serveis municipals de mediació o el perfil dels professionals responsables.
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum