Inauguració de Firagran 2015
Firagran 2015, la 17a edició del Saló de la Gent Gran de Catalunya, va tancar les seves portes el passat diumenge 7 de juny amb un important èxit de participació. En la inauguració del certamen, la vicepresidenta segona en funcions de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, va remarcar que "cal continuar treballant per fomentar la vida activa de les persones grans, que són un actor imprescindible per a les nostres ciutats, per a les nostres societats".
En la imtage, d'esquerra a dreta: Mercè Conesa, presidenta delegada de l'Àrea d'Atenció a les Persones (DB), Sònia Gutiérrez, cap del Servei de Suport a les Polítiques de Consum (DB), Neus Munté, Consellera de Benestar Social i Família de la (GC) i Josep Oliva, Diputat delegat de Benestar Social, Salut Pública, Consum, Igualtat i Ciutadania (DB).
Formulari facilitat per FACUA
L'associació amplia les denúncies presentades a l'abril contra aquesta pràctica
Caixabank comunica a la Comissió Europea que "només" aplicarà la comissió de 2 € per retirada d'efectiu en caixers als consumidors espanyols.
Factura de llum
Assistents al taller de subministraments a la llar
Assistents al taller d'entitats financeres
Materials de la activitat "la joguina no juga"
European Digital Single Market
E-commerce
La Comissió Europea ha anunciat els resultats de les mesures adoptades per fer que les garanties legals i comercials en la UE funcionen millor per als consumidors.
Jurisprudència en la protecció als consumidors
Etiquetatge incorrecte en la infusió de fruites "Aventura gerd-vainilla" de Teekanne
El Tribunal de Justícia Europeu recorda que el Dret de la Unió exigeix que el comprador disposi d'una informació correcta, neutra i objectiva que no indueixi a error. La llista d'ingredients pot, fins i tot sent exacta i exhaustiva, no ser idònia per corregir adequadament una impressió errònia.
Darrera sessió del taller celebrada el passat 20 de març
El pròxim divendres, 19 de juny, tindrà lloc un nou taller d'actualització normativa de consum, organitzat per la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum, en el que es tractaran aspectes relatius a les normes aparegudes recentment: reglament sobre les taxes d'intercanvi en el pagament amb targeta i novetats relatives a la regulació dels crèdits.
Logo de mediació en consum
En el marc de la 24a Escola d'Estiu, en l'àmbit de la defensa de les persones consumidores, s'oferta el curs "Com a solució, la mediació" amb una durada de 12 hores els dies 30 de juny i 1 i 3 de juliol. En aquesta acció formativa es treballaran les tècniques, tàctiques i habilitats bàsiques per a facilitar l'acord entre les parts d'un conflicte de consum.
Big data
Benvinguts i benvingudes al futur, arriba la publicitat a mida o publicitat predictiva !!!
Aquesta publicitat, dirigida a cada persona individualment, és el resultat del treball dels darrers anys, on les dades generades pel nostre rastre digital i el de milions de persones han estat sent emmagatzemades, passant a denominar-se Big Data o Dades Massives, que ve a referir-se a l'acumulació a gran escala d'aquest tipus d'informació.
Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor
Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC), de la Diputació de Barcelona, continuen la seva tasca atenent a consumidors i resolent les seves consultes i reclamacions en tots aquells municipis que no disposen de serveis municipals de consum.
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum