L'Aparador - 16 de juny de 2015

Butlletins
16 de juny de 2015 - #102

Portada

Inici

Èxit de participació als tallers de consum realitzats per la Diputació de Barcelona a Fira Gran 2015

Inauguració de Firagran 2015

Inauguració de Firagran 2015

Firagran 2015, la 17a edició del Saló de la Gent Gran de Catalunya, va tancar les seves portes el passat diumenge 7 de juny amb un important èxit de participació. En la inauguració del certamen, la vicepresidenta segona en funcions de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, va remarcar que "cal continuar treballant per fomentar la vida activa de les persones grans, que són un actor imprescindible per a les nostres ciutats, per a les nostres societats".

En la imtage, d'esquerra a dreta: Mercè Conesa, presidenta delegada de l'Àrea d'Atenció a les Persones (DB), Sònia Gutiérrez, cap del Servei de Suport a les Polítiques de Consum (DB), Neus Munté, Consellera de Benestar Social i Família de la (GC) i Josep Oliva, Diputat delegat de Benestar Social, Salut Pública, Consum, Igualtat i Ciutadania (DB).

Actualitat consumidorista

Inici

FACUA facilita als usuaris un formulari per denunciar la pujada de "Movistar Fusión"

Formulari facilitat per FACUA

Formulari facilitat per FACUA

L'associació de consumidors estudia portar a la companyia als tribunals. Ja ha presentat les primeres denúncies davant les autoritats de protecció al consumidor i telecomunicacions.

ADICAE denúncia a Caixabank davant la UE per discriminar els consumidors per raó de l'estat d'origen

L'associació amplia les denúncies presentades a l'abril contra aquesta pràctica

L'associació amplia les denúncies presentades a l'abril contra aquesta pràctica

Caixabank comunica a la Comissió Europea que "només" aplicarà la comissió de 2 € per retirada d'efectiu en caixers als consumidors espanyols.

Consum a Europa

Inici

Un mercat digital únic per Europa

European Digital Single Market

European Digital Single Market

La Comissió Europea ha presentat els seus plans detallats per a la creació d'un mercat únic digital, realitzant així una de les seves principals prioritats marcades en l'àmbit de la protecció dels consumidors.

Les garanties dels productes electrònics en les compres en línia

E-commerce

E-commerce

La Comissió Europea ha anunciat els resultats de les mesures adoptades per fer que les garanties legals i comercials en la UE funcionen millor per als consumidors.

 

El Tribunal de Justícia Europeu aclareix les regles de protecció dels consumidors en matèria de venda i garantia dels béns de consum

Jurisprudència en la protecció als consumidors

Jurisprudència en la protecció als consumidors

Es considera que les faltes de conformitat que es manifesten en un termini de sis mesos a partir del lliurament del bé ja existien en el moment del lliurament. El consumidor únicament està obligat a provar l'existència de la manca de conformitat, no té l'obligació de provar la causa d'aquesta ni que el seu origen és imputable al venedor.

L'etiquetatge dels productes alimentaris no ha d'induir a error el consumidor suggerint la presència d'ingredients que no hi són

Etiquetatge incorrecte en la infusió de fruites "Aventura gerd-vainilla" de Teekanne

Etiquetatge incorrecte en la infusió de fruites "Aventura gerd-vainilla" de Teekanne

El Tribunal de Justícia Europeu recorda que el Dret de la Unió exigeix que el comprador disposi d'una informació correcta, neutra i objectiva que no indueixi a error. La llista d'ingredients pot, fins i tot sent exacta i exhaustiva, no ser idònia per corregir adequadament una impressió errònia.

 

Formació

Inici

Taller d'actualització normativa

Darrera sessió del taller celebrada el passat 20 de març

Darrera sessió del taller celebrada el passat 20 de març

El pròxim divendres, 19 de juny, tindrà lloc un nou taller d'actualització normativa de consum, organitzat per la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum, en el que es tractaran aspectes relatius a les normes aparegudes recentment: reglament sobre les taxes d'intercanvi en el pagament amb targeta i novetats relatives a la regulació dels crèdits.

 

Com a solució, la mediació

Logo de mediació en consum

Logo de mediació en consum

En el marc de la 24a Escola d'Estiu, en l'àmbit de la defensa de les persones consumidores, s'oferta el curs "Com a solució, la mediació" amb una durada de 12 hores els dies 30 de juny i 1 i 3 de juliol. En aquesta acció formativa es treballaran les tècniques, tàctiques i habilitats bàsiques per a facilitar l'acord entre les parts d'un conflicte de consum.

Parlem de...

Inici

La publicitat predictiva

Big data

Big data

Benvinguts i benvingudes al futur, arriba la publicitat a mida o publicitat predictiva !!!

Aquesta publicitat, dirigida a cada persona individualment, és el resultat del treball dels darrers anys, on les dades generades pel nostre rastre digital i el de milions de persones han estat sent emmagatzemades, passant a denominar-se Big Data o Dades Massives, que ve a referir-se a l'acumulació a gran escala d'aquest tipus d'informació.

Agenda d'activitats

Inici

Programació de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor

Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor

Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor

Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC), de la Diputació de Barcelona, continuen la seva tasca atenent a consumidors i resolent les seves consultes i reclamacions en tots aquells municipis que no disposen de serveis municipals de consum.

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum