Campanya Ecogator
Font: Autoritat Catalana de la Competència
L'ACCO, Autoritat Catalana de la Competència, fa públic l'estudi ES 07/2014 Transaccions entre iguals (P2P) i competència, que podeu llegir, en les seves versions catalana, castellana i anglesa. El document recull una aproximació a la innovació tecnològica que suposen els marketplaces, entesos com a llocs web o aplicacions per a dispositius mòbils que esdevenen punt de trobada d'oferta i demanda, que faciliten que gairebé qualsevol ciutadà es pugui convertir en oferent de béns i serveis a canvi d'una remuneració. L'aparició de marketplaces és un fenomen global i de ràpida evolució.
Font: Consumadrid
Font: Facua
FACUA entén que no es pot obligar al consumidor a posseir un servei de comunicació electrònica per consultar les seves factures, i que aquestes són un document que per dret s'ha de rebre gratuïtament. L'associació ha denunciat a Amena, una marca de la companyia de telecomunicacions Orange , per cobrar il·legalment 7,26 euros, IVA inclòs, per l'enviament de les factures en paper als usuaris.
Font: Eroski Consumer
La revista digital Eroski Consumer (edició en castellà) aconsella repassar el compte corrent amb certa regularitat, amb la finalitat de constatar que no s'ha passat cap càrrec en contra de la nostra voluntat. I en aquest cas, notificar-ho al més aviat possible a l'entitat financera perquè li sigui retornat al client amb rapidesa. El termini per retornar un càrrec és de dos mesos.
Cursos on-line de ADICAE
ADICAE acaba d'iniciar un Curs d'Agents Actius en Consum, encara obert a noves inscripcions, que pretén donar formació a les persones consumidores en matèria de consum i posar-la en pràctica. El curs és a distància amb el suport d'un tutor especialitzat en la matèria que resoldrà els dubtes que puguin anar sorgint. És gratuït i té una durada de sis setmanes des que s'inicia. Trobareu més informació a la presentació del curs i a la seva a la plataforma en línia.
Campanya a Twitter de l'OCU #NoConMiTarjeta
El Reial Decret Llei 8/2014 de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, que va aprovar el Govern de l'Estat el mes de juliol passat, prohibeix de manera clara i expressa els recàrrecs per pagar amb targeta. L'OCU ha presentat una denúncia davant les autoritats de Consum perquè moltes empreses incompleixen la nova norma. L'organització de consumidors demana als usuaris que col·laborin enviant una piulada amb l'etiqueta #NoConMiTarjeta i un exemple amb la imatge d'una captura de pantalla.
Font: Centre Europeu del Consumidor d'Alemanya
La Xarxa de Centres Europeus del Consumidor (ECC-Net) ha llançat una nova aplicació mòbil: el "ECC-Net: aplicació per a viatgers". Aquesta app ajudarà als consumidors a fer front a situacions difícils en les seves vacances a l'estranger i a expressar els seus drets com a consumidors en l'idioma del país de destinació. L'aplicació es troba disponible per Android, iOS i Windows Phone.
Font: Parlament Europeu / EuroparlTV
Els serveis financers a estudi
Aquest curs està integrat en el Pla Estratègic de Formació de la Diputació de Barcelona per als empleats públics en l'àmbit de consum (PEF) amb la referència EXT2014/0989. La seva realització està prevista pels pròxims 9, 16, 23 i 30 d'octubre. El curs està adreçat a tècnics de consum que vulguin aprofundir en els temes financers en què els consumidors poden necessitar informació o consell a l'hora de contractar un servei dels que ofereixen les entitats bancàries, o a l'hora d'haver de reclamar per un problema relacionat amb els mateixos.
La mediació en l'àmbit de les relacions de consum
Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)
Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen la seva tasca, aquest mes de setembre i octubre, atenent a consumidors i resolent les seves consultes i reclamacions en tos aquells municipis que visiten.
Cercle de Comparació Intermunicipal dOMICs
El pròxim dimarts 28 d'octubre tindrà lloc la jornada de presentació dels resultats del Cercle de Comparació intermunicipal de les OMIC. Aquests són els resultats corresponents a les dades de l'any 2013.
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum