L'Aparador - 16 de setembre de 2014

Butlletins
16 de setembre de 2014 - #92

Destacat

Inici

Campanya "myECOnavigator" per l'eficiència energètica

Campanya Ecogator

Campanya Ecogator

L'objectiu principal de la campanya myEconavigator és donar suport als consumidors, en l'àmbit europeu, en l'elecció de productes eficients en l'ús de l'energia, proporcionant fonts d'informació fàcils d'utilitzar i accessibles des de dispositius mòbils. Aquestes informacions es basen en ecoGator, una app gratuïta que selecciona els productes d'alta eficiència disponibles al mercat. Sovint els consumidors se senten aclaparats per l'ampli ventall de productes que ofereix el mercat i no saben quin dispositiu triar.

Actualitat consumidorista

Inici

Transaccions entre iguals (P2P) i competència

Font: Autoritat Catalana de la Competència

Font: Autoritat Catalana de la Competència

L'ACCO, Autoritat Catalana de la Competència, fa públic l'estudi ES 07/2014 Transaccions entre iguals (P2P) i competència, que podeu llegir, en les seves versions catalana, castellana i anglesa. El document recull una aproximació a la innovació tecnològica que suposen els marketplaces, entesos com a llocs web o aplicacions per a dispositius mòbils que esdevenen punt de trobada d'oferta i demanda, que faciliten que gairebé qualsevol ciutadà es pugui convertir en oferent de béns i serveis a canvi d'una remuneració. L'aparició de marketplaces és un fenomen global i de ràpida evolució.

 

Casos resolts per la Junta Arbitral de Consum de la Comunitat de Madrid

Font: Consumadrid

Font: Consumadrid

Telefonia mòbil, tintoreries, habitatge, transport, làpides, ordinadors ..., el sistema arbitral de consum resol cada any milers de casos de tots els àmbits. Els tribunals d'arbitratge estudien les reclamacions dels consumidors i les al·legacions de les empreses reclamades donant la raó a un, a l'altre o als dos. Les decisions del tribunal (laudes) són d'obligat compliment. En aquesta pàgina s'exposen casos reals d'arbitratges celebrats a la Comunitat de Madrid.

Amena incompleix la llei al cobrar set euros per les factures en paper, denúncia FACUA

Font: Facua

Font: Facua

FACUA entén que no es pot obligar al consumidor a posseir un servei de comunicació electrònica per consultar les seves factures, i que aquestes són un document que per dret s'ha de rebre gratuïtament. L'associació ha denunciat a Amena, una marca de la companyia de telecomunicacions Orange , per cobrar il·legalment 7,26 euros, IVA inclòs, per l'enviament de les factures en paper als usuaris.

 

Cobraments indeguts en el compte bancari

Font: Eroski Consumer

Font: Eroski Consumer

La revista digital Eroski Consumer (edició en castellà) aconsella repassar el compte corrent amb certa regularitat, amb la finalitat de constatar que no s'ha passat cap càrrec en contra de la nostra voluntat. I en aquest cas, notificar-ho al més aviat possible a l'entitat financera perquè li sigui retornat al client amb rapidesa. El termini per retornar un càrrec és de dos mesos.

Nou curs d'Agents Actius en Consum d'ADICAE

Cursos on-line de ADICAE

Cursos on-line de ADICAE

ADICAE acaba d'iniciar un Curs d'Agents Actius en Consum, encara obert a noves inscripcions, que pretén donar formació a les persones consumidores en matèria de consum i posar-la en pràctica. El curs és a distància amb el suport d'un tutor especialitzat en la matèria que resoldrà els dubtes que puguin anar sorgint. És gratuït i té una durada de sis setmanes des que s'inicia. Trobareu més informació a la presentació del curs i a la seva a la plataforma en línia.

L'OCU denúncia recàrrecs il·legals per pagar amb targeta

Campanya a Twitter de l'OCU #NoConMiTarjeta

Campanya a Twitter de l'OCU #NoConMiTarjeta

El Reial Decret Llei 8/2014 de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, que va aprovar el Govern de l'Estat el mes de juliol passat, prohibeix de manera clara i expressa els recàrrecs per pagar amb targeta. L'OCU ha presentat una denúncia davant les autoritats de Consum perquè moltes empreses incompleixen la nova norma. L'organització de consumidors demana als usuaris que col·laborin enviant una piulada amb l'etiqueta #NoConMiTarjeta i un exemple amb la imatge d'una captura de pantalla.

 

Consum a Europa

Inici

ECC-Net: aplicació per a viatgers

Font: Centre Europeu del Consumidor d'Alemanya

Font: Centre Europeu del Consumidor d'Alemanya

La Xarxa de Centres Europeus del Consumidor (ECC-Net) ha llançat una nova aplicació mòbil: el "ECC-Net: aplicació per a viatgers". Aquesta app ajudarà als consumidors a fer front a situacions difícils en les seves vacances a l'estranger i a expressar els seus drets com a consumidors en l'idioma del país de destinació. L'aplicació es troba disponible per Android, iOS i Windows Phone.

 

L'etiquetatge dels aliments a la UE

Font: Parlament Europeu / EuroparlTV

Font: Parlament Europeu / EuroparlTV

Cada vegada són més els europeus que pateixen al·lèrgies alimentàries i obesitat. Un etiquetatge detallat ens ofereix la informació necessària per evitar perills i mals hàbits alimentaris. EuroparlTV del Parlament Europeu ha editat un vídeo divulgatiu amb consells pràctics sobre el tema.

Formació

Inici

Curs sobre la problemàtica derivada dels contractes bancaris amb els consumidors. Mecanismes de resolució

Els serveis financers a estudi

Els serveis financers a estudi

Aquest curs està integrat en el Pla Estratègic de Formació de la Diputació de Barcelona per als empleats públics en l'àmbit de consum (PEF) amb la referència EXT2014/0989. La seva realització està prevista pels pròxims 9, 16, 23 i 30 d'octubre. El curs està adreçat a tècnics de consum que vulguin aprofundir en els temes financers en què els consumidors poden necessitar informació o consell a l'hora de contractar un servei dels que ofereixen les entitats bancàries, o a l'hora d'haver de reclamar per un problema relacionat amb els mateixos.

 

Novetats i aplicació pràctica del Decret de mediació per els serveis públics de consum

La mediació en l'àmbit de les relacions de consum

La mediació en l'àmbit de les relacions de consum

El passat 8 de juliol el Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya va publicar el Decret 98/2014 sobre el procediment de mediació en les relacions de consum (DOGC 10/07/2014) donant compliment al mandat del Govern de dur a terme el desplegament reglamentari, entre d'altres, del procediment de mediació i aplicar la normativa comunitària referent a la mediació en aquesta matèria, per altra banda de competència exclusiva de la Generalitat.

Agenda

Inici

Programació de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor

Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)

Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)

Les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen la seva tasca, aquest mes de setembre i octubre, atenent a consumidors i resolent les seves consultes i reclamacions en tos aquells municipis que visiten.

Presentació de resultats de la 5a edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMIC

Cercle de Comparació Intermunicipal dOMICs

Cercle de Comparació Intermunicipal dOMICs

El pròxim dimarts 28 d'octubre tindrà lloc la jornada de presentació dels resultats del Cercle de Comparació intermunicipal de les OMIC. Aquests són els resultats corresponents a les dades de l'any 2013.

 

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum