L'Aparador - 21 de gener de 2015

Butlletins
21 de gener de 2015 - #96

Destacat

Inici

Restituïda i ampliada la protecció de la pobresa energètica a Catalunya amb la modificació del Codi de Consum

Font: Sala de Premsa de la Generalitat de Catalunya

Font: Sala de Premsa de la Generalitat de Catalunya

El Parlament ha aprovat la modificació del Codi de Consum de Catalunya per incloure-hi diferents punts que milloren la protecció de les persones consumidores en els àmbits dels subministraments energètics bàsics i dels serveis financers, principalment. La reforma ha servit per aplicar a Catalunya les directives europees en matèria de protecció de les persones en situació de pobresa energètica i de contractació de crèdits per als consumidors, de manera que augmenti el nivell de protecció dels seus drets. Text Complet de la norma

Actualitat consumidorista

Inici

Nou etiquetatge dels aliments

Font: Eurobitácora

Font: Eurobitácora

El 13 de desembre va entrar en funcionament un nou sistema d'etiquetatge d'aliments a la UE que busca proporcionar als consumidors una informació més precisa i més protecció. A partir d'ara, els envasos han de millorar la seva llegibilitat i proporcionar informació sobre els al·lèrgens com la soja, els fruits secs, el gluten o la lactosa. A més, a la llista d'ingredients dels productes pre-envasats els al·lèrgens han de figurar de manera destacada.

Guia breu d'informació alimentària

Font: Agència Catalana del Consum

Font: Agència Catalana del Consum

La Generalitat de Catalunya ha elaborat aquesta guia pràctica en relació amb els establiments de restauració, els aliments no envasats i els envasats als llocs de venda, pel que fa a l'obligatorietat de donar informació a les persones consumidores relativa als catorze grups d'aliments que poden provocar al·lèrgies o intoleràncies, d'acord amb el Reglament (UE) 1169/2011, de 25 d'octubre, i que és d'aplicació des del 13 de desembre de 2014.

L'Agència Catalana del Consum sanciona France Telecom España S.A.

Font: Agència Catalana del Consum

Font: Agència Catalana del Consum

L'empresa ha estat sancionada per incomplir, amb relació a la protecció de les persones consumidores, les normes relatives a la informació, ja que aquesta empresa en el servei d'itinerància internacional (roaming) no informa de les tarifes aplicables en el servei de dades, ni informa correctament del límit expressat en volum o el límit financer establert per defecte en aproximadament 50 euros.

Anàlisi sobre les comissions de 16 bancs amb diferències de fins al 986%

Font: FACUA-Consumidores en Acción

Font: FACUA-Consumidores en Acción

FACUA-Consumidores en Acción publica en el darrer número de la seva revista, Consumerismo, una anàlisi comparativa sobre les comissions que apliquen setze entitats bancàries. Barclays, Santander, Unicaja i La Caixa són els que apliquen les comissions més elevades. L'usuari tipus que estableix l'estudi abona a l'any una mitjana de 168,73€ si no té domiciliada la nòmina, prestació per desocupació o pensió.

Xarxa Local de Consum

Inici

Reunió del Consell Assessor de la Xarxa Local de Consum

Membres del Consell Assessor de la XLC

Membres del Consell Assessor de la XLC

El passat dilluns, 12 de gener, es va reunir per primera vegada des de la seva constitució, el Consell Assessor de les Persones Consumidores de la Xarxa Local de Consum. Aquest Consell Assessor està constituït per diverses organitzacions consumidoristes que desenvolupen la seva tasca a la província de Barcelona, totes elles,  associacions declarades més representatives per la Generalitat.

Cercle de comparació intermunicipal OMIC 2015

Sessió de treball

Sessió de treball

El pròxim dimecres, 28 de gener, es realitzarà la primera sessió de treball, en format taller, del cercle de comparació OMIC de l'any 2015. La jornada te per objecte revisar i consensuar els indicadors i les variables  que es treballen al quadre resum d'indicadors. La finalitat del taller és trobar una mateixa interpretació dels diferents indicadors i variables que conformen el quadre de comandament.

Bones pràctiques comercials al barri de La Florida de L'Hospitalet

Ajuntament de L'Hospitalet Llobregat

Ajuntament de L'Hospitalet Llobregat

L'Ajuntament de L'Hospitalet, a través de l'Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha posat en marxa una campanya informativa de bones pràctiques comercials, adreçada a les botigues i els establiments del barri de La Florida, compresos dins l'àrea definida per l'Av. Isabel la Catòlica,  l'Av. Doctor Ramon Solanich, Av. Torrent Gornal i el c. Teide. S'ha previst la visita a uns 200 establiments d'aquesta zona.

Tallers de coneixements i recursos per a situacions de pobresa

Sessió del passat de 10 de desembre a Barcelona

Sessió del passat de 10 de desembre a Barcelona

El passat mes de desembre la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb el Departament de Benestar Social i Família i l'Institut Català d'Energia,  va realitzar 3 sessions del taller de coneixements i recursos per a situacions de pobresa energètica. Aquesta activitat vol facilitar coneixements, recursos i eines als professionals dels serveis socials bàsics per a gestionar les situacions de pobresa energètica.

Parlem de...

Inici

Dia Europeu de la Mediació

Dia Europeu de la Mediació

Dia Europeu de la Mediació

El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, juntament amb un conjunt d'institucions relacionades amb la promoció de la mediació i la col·laboració de més de 30 institucions, han organitzat la celebració, el 21 de gener, del Dia Europeu de la Mediació, per promoure la mediació entre els ciutadans i donar-ne a conèixer les característiques i avantatges com a procediment per a la resolució de conflictes.

Agenda

Inici

Programació de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor

Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor

Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor

Els consumidors de més de 100 localitats barcelonines podran tramitar aquest mes de febrer les seves consultes i reclamacions, gratuïtament, a través de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets des d'un servei de proximitat.

IX Assemblea de la XLC i XX Trobada de Serveis Municipals de Consum

L'Ajuntament de Premià de Mar serà l'amfitrió de la jornada

L'Ajuntament de Premià de Mar serà l'amfitrió de la jornada

Ambdós actes, com ha estat tradicional en els darrers anys, tindran lloc en una mateixa jornada el dimarts, 10 de març. En aquesta ocasió, l'Ajuntament de Premià de Mar oficiarà d'amfitrió i ens acollirà a l'Espai l'Amistat ubicat al carrer Sant Antoni, 60.

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum