Butlletí l'Aparador
17 de juny de 2016 - #114

Portada

Nova aplicació informàtica per la tramitació de reclamacions, denúncies, queixes i consultes en l'àmbit del consum

Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

Un dels objectius prioritaris del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona és garantir, en tota la demarcació, els drets de la ciutadania en les seves relacions de consum, independentment del seu lloc de residència. En aquesta línia d'actuació, s'ofereixen als ens locals de la província una sèrie de recursos destinats a facilitar la prestació adequada del servei.

Per aquells ens locals que no disposen de prou recursos per mantenir un servei públic de consum propi, i prioritàriament per municipis de la província de menys de 10.000 habitants, la Diputació facilita assistència per la tramitació de consultes, reclamacions i denúncies en matèria de consum mitjançant dos sistemes complementaris:

  • Les visites del personal tècnic del servei als municipis adherits al programa en les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor.
  • La tramitació, per mitjans telemàtics, de les qüestions que pugui plantejar la ciutadania en matèria de consum directament en els servei d'atenció al ciutadà del seu ajuntament.

Per tal de facilitar aquesta tramitació telemàtica, des del passat dilluns, 6 de juny, hem procedit a la substitució del formulari d'enviament de reclamacions, denúncies, queixes i consultes en l'àmbit del consum. Aquest canvi obeeix a la necessària actualització tecnològica de l'aplicació informàtica, alhora que resulta una oportunitat per implementar una sèrie de canvis dirigits a facilitar la gestió efectiva, en benefici de un millor servei a la ciutadania.

Per tal de no interrompre el servei, hem procedit a donar d'alta d'ofici en el producte nou als tècnics dels ens locals que estàveu utilitzant el producte antic. Tanmateix, el responsable de l'ens local encarregat de realitzar les sol·licituds d'accés al sistema informàtic de la DIBA podrà demanar l'alta en aquesta nova aplicació informàtica d'altres tècnics de la seva entitat que consideri adient mitjançant l'eina SVUS.

Respecte a la part funcional, podeu descarregar una petita guia de funcionament en aquest enllaç: guia de l'usuari tramitador.

Si necessiteu més informació sobre el producte podeu contactar amb:

  • Suport funcional:
  • Suport informàtic:
    • Servei de Suport de la Xarxa Telemàtica Provincial
    • suportxtp@diba.cat
    • tel. 900.808.264
    • De dilluns a dissabte de 8 a 20h

Butlletí: L'Aparador
Número de butlletí: #114 - 17 de juny de 2016

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum