Butlletí l'Aparador
17 de juny de 2016 - #114
Anar a dalt

Portada

Font: Diputació de Barcelona Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

Un dels objectius prioritaris del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona és garantir, en tota la demarcació, els drets de la ciutadania en les seves relacions de consum, independentment del seu lloc de residència. En aquesta línia d'actuació, s'ofereixen als ens locals de la província una sèrie de recursos destinats a facilitar la prestació adequada del servei.

Anar a dalt

Notícies

Vilafranca del Penedès. Prop de 200 alumnes de 4rt d'ESO fan el Crèdit de síntesi de consum

Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

La Diputada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez, participa en una activitat de 8 tallers, una exposició, 2 unitats mòbils i, més de cinc tècnics experts.

L’Hospitalet de Llobregat. Nova campanya de bones pràctiques comercials al barri del Centre

Font: Arxiu

Font: Arxiu

A la campanya s'ha informat als botiguers sobre la normativa de preus, fulls de reclamació i els cartells informatius, observant-ne el compliment en cada cas.

Esplugues de Llobregat. Tallers de consum per a persones d’especials dificultats

Font: Ajuntament d'Esplugues de Llobregat

Font: Ajuntament d'Esplugues de Llobregat

El passat dimarts dia 10 de maig i en col·laboració amb el Servei de Consum de la Diputació, s'han fet dos tallers de formació en consum per a la Fundació Privada Asproseat Proa d'Esplugues.

Castellar del Vallès. Alumnes de P5 participen d’un taller sobre consum

Font: Ajuntament de Castellar del Vallès

Font: Ajuntament de Castellar del Vallès

Un total de 26 alumnes de P5 van realitzat un taller sobre consum titulat "Oh! La joguina no juga", una proposta de la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).

Sentència per vulneració de la LRSAL a competències autonòmiques

Font: Arxiu

Font: Arxiu

La sentència estima parcialment el recurs d'inconstitucionalitat que va interposar l'Assemblea d'Extremadura contra un seguit d'apartats de la Llei 27/2013.

Competència planteja una regulació de l'economia col·laborativa

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Proposa un sistema de transmissió de drets per regular l'allotjament turístic i la possibilitat d'establir un mecanisme compensatori per facilitar la liberalització del sector del taxi.

Detectat un possible frau per falsejar la qualitat de l'oli d'oliva

Font: Txetxu Sanz

Font: Txetxu Sanz

Segons eldiario.es, el Ministeri alerta a les comunitats autònomes mitjançant un document que extremin les precaucions. Es tracta d'un frau al consumidor, no d'un problema de salut.

El Parlament Europeu demana més poder per als consumidors en el mercat energètic

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Es presenten diferents iniciatives: l'impuls de les compres col·lectives, l'autogeneració de les llars i les eines de comparació de preus, així com,  fer fàcil els canvis de subministrador i de tarifa.

Anar a dalt

Món associatiu

Font: CUS Font: CUS

Font: CUS

Font: CUS

Nova edició del butlletí electrònic de la Coordinadora d'Usuaris de la Sanitat, Salut, Consum i Alimentació (CUS), associació declarada més representativa.

Font: UCC Font: UCC

Font: UCC

Font: UCC

La Unió de Consumidors de Catalunya-UCC engega una campanya perquè els afectats per les clàusules terra puguin eliminar-la de la seva hipoteca i puguin recuperar els diners.

Anar a dalt

Agenda

Nou taller d'actualització de normativa de consum

Font: Arxiu

Font: Arxiu

El proper divendres, 1 de juliol, tindrà lloc un nou taller d'actualització normativa de consum que organitzem conjuntament l'Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona, on es tractaran aspectes relatius a les normes aparegudes darrerament i al marc normatiu i competencial en matèria de protecció de consumidors econòmicament vulnerables.

Visites de les Unitats Mòbils de Consum fins al 18 de juliol

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Les persones consumidores poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils  (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum.

Anar a dalt

Consells de consum

Font: Arxiu Font: Arxiu

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Quan creueu una frontera dins la UE, l'operador de mòbil us envia un missatge que indica les tarifes per: trucar i rebre trucades, enviar i rebre missatges, connectar-vos a Internet (descàrrega de dades) al país on acabeu d'entrar. Què vol dir tot això? i com us afecta si teniu tarifes planes?

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum