Font: Web municipal
L’OMIC ha sabut reaccionar davant les principals crisis de consum generals que han afectat certs col·lectius de la ciutadania, ha creat els dispositius necessaris per donar-los atenció i suport, a fi d'intentar arribar a solucions globals o particulars a través dels mecanismes alternatius de resolució de conflictes. Així es va crear la Junta Arbitral de Consum de Vilafranca, l’any 1991, com una decidida aposta de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès per a l’arbitratge de consum com a sistema de resolució de conflictes.
Una mirada ràpida a aquests 30 anys ens permet veure que a finals dels anys 80 i principis dels 90 el sector més reclamat era el dels subministraments bàsics (llum, aigua, gas i telèfon); entre 1995 i 2001 el nombre més gran de reclamacions tenien a veure amb el sector de l’habitatge. A partir de 2005, els casos d’habitatge prenen un segon lloc per l’espectacular augment dels casos de telefonia i Internet, derivats de la liberalització del mercat de les telecomunicacions. L’any 2010, les telefonies continuen sent el principal motiu de queixa i reclamació, mentre que l’habitatge ha perdut tot el protagonisme. En canvi, comencen a créixer els casos relacionats amb els subministraments bàsics (gas i electricitat) per la liberalització dels mercats energètics. A partir de 2012 pren molta força la casuística dels serveis financers, arran de la problemàtica dels productes bancaris tòxics (participacions preferents, deute subordinat...) i de les clàusules terra de les hipoteques.
Boletín: L'Aparador
Número de boletín: #119 - 19 de desembre de 2016
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum