Butlletí l'Aparador
19 de desembre de 2016 - #119
Anar a dalt

Portada

Font: Web municipal Font: Web municipal

Font: Web municipal

Font: Web municipal

El dia 7 de novembre de 1986 es va inaugurar l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Vilafranca, que inicialment estava ubicada al Mercat de Sant Salvador. Al llarg d’aquests  30 anys l’OMIC i l’OAC de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès han atès al voltant de 110.000 peticions de ciutadans i ciutadanes relacionades amb temes de consum (3.666 casos per any de mitjana).
Anar a dalt

Notícies

Reunió de treball amb l'alcaldessa de Canyelles

Font: SSPC

Font: SSPC

Aquest passat dimecres, 15 de desembre, la diputada delegada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez, es va reunir amb alcaldessa de Canyelles, presidenta de la Mancomunitat Penedès-Garraf i presidenta de la Comissió de Consum i Comerç de la FEMP, Rosa Huguet.

 

Reunió de treball amb el Consell Comarcal del Vallès Oriental

Font: SSPC

Font: SSPC

Seguint la roda de trobades amb els consells comarcals, el darrer 30 de novembre, la diputada delegada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez, es va reunir amb el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental i alcalde de Vallromanes, David Ricart, acompanyat de l'Ignasi Valls, gerent del Consell.

Trobada de regidors per establir les línies mestres de la formació als electes

Font: SSPC

Font: SSPC

A la darrera Assemblea de la Xarxa Local de Consum (XLC) es va aprovar la segona fase del Pla Estratègic que, entre altres acords, proposa "donar més impuls a l'acció de formació d'electes i a l'organització de fòrums temàtics o territorials".

L’Hospitalet. Campanya “com instal·lar apps de jocs de manera segura

Font: Arxiu

Font: Arxiu

La campanya s'adreça a persones adultes i a nens i té l’objectiu d’oferir informació sobre algunes qüestions de seguretat.

Cubelles. II Setmana del Consum Responsable

Font: Ajuntament de Cubelles

Font: Ajuntament de Cubelles

L'Ajuntament de Cubelles ha realitzat la 2a Setmana del Consum Responsable, iniciativa pensada per conscienciar la població sobre la necessitat de consumir de manera sostenible i reflexiva, sobretot ara que s'aproximen les dates nadalenques.

Manresa. Campanya de consum conscient per Nadal

Font: Web municipal

Font: Web municipal

Unes compres justes, solidàries, creatives, responsables i de proximitat són els principals eixos de la campanya, que orbitarà al voltant de diversos actes durant la primera quinzena de desembre i pretén conscienciar més enllà de Nadal.

Un nou curs sobre els serveis d’atenció als clients d’empreses

Font: SSPC

Font: SSPC

L’any passat, des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya es va iniciar amb el curs La gestió de les reclamacions als serveis d’atenció als clients de les grans empreses de telefonia i d’internet una nova línia de cursos sobre els serveis d’atenció als clients de les empreses. 

Quart concurs interescolar de Consumer Classroom 2016 - 2017

Font: Classroom

Font: Classroom

Es tracta d'un campionat obert a escoles de secundària (estudiants entre 12 i 18 anys) que aquest any tractarà sobre: Consumidors responsables d'energia.
Anar a dalt

Normativa

Font: Tribunal de Justícia de la Unió Europea Font: Tribunal de Justícia de la Unió Europea

Font: Tribunal de Justícia de la Unió Europea

Font: Tribunal de Justícia de la Unió Europea

Us fem a mans diversos comunicats de conclusions de l'advocat general del Tribunal de Justícia de la Unió Europea en relació a diversos temes de consum: atenció telefònica postvenda, la informació contractual i la venda de programes d’ordinador.
Font: Arxiu Font: Arxiu

Font: Arxiu

Font: Arxiu

El Ministeri d'Agricultura treballa un esborrany de decret de traçabilitat de la llet que recull diferents normatives europees de necessari seguiment.

 

Anar a dalt

Món associatiu

Font: Arxiu Font: Arxiu

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Noves imatges per definir les característiques de perillositat de productes. Cal tenir-les presents!
Font: Web entitats Font: Web entitats

Font: Web entitats

Font: Web entitats

El passat 14 de novembre, UNAE va presentar un estudi sobre els hàbits de consum a la sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona.

 

Anar a dalt

Agenda

Visites de les Unitats Mòbils de Consum al gener de 2017

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Les persones consumidores poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum.

Calendari de les exposicions de consum de Diputació

Font: Arxiu

Font: Arxiu

El pròxims dies diferents ajuntaments presenten exposicions o les clausuren.

 

Anar a dalt

Consells de consum

Font: web Generalitat de Catalunya Font: web Generalitat de Catalunya

Font: web Generalitat de Catalunya

Font: web Generalitat de Catalunya

A partir de l’1.4.2015 totes les asseguradores han d’informar en els contractes i factures del lloc on poden dirigir-se els assegurats, a l’hora tramitar una queixa o reclamació, així com del procediment a seguir i del número de telèfon gratuït d’atenció al client, per a possibles incidències i reclamacions. També han d’indicar si estan adherides a una Junta arbitral de consum i de la possibilitat d’adreçar-se a aquests organismes per a la resolució de conflictes.
 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum