Butlletí l'Aparador
17 de gener de 2017 - #120
Anar a dalt

Portada

@ConsumDiba @ConsumDiba

@ConsumDiba

@ConsumDiba

La conveniència de disposar d’un perfil propi a les xarxes socials neix de la necessitat de mantenir una relació especialitzada en l’àmbit del consum amb la ciutadania que complementi els canals corporatius de la Diputació de Barcelona. Pel tipus de continguts a difondre i el públic prioritari a qui ens adrecem, hem considerat que Twitter és l’eina idònia per informar de serveis i activitats i per referenciar informacions diverses de l’actualitat consumidorista, alhora que esdevé una valuosa oportunitat d’interacció amb els usuaris.

Anar a dalt

Notícies

Participació a El Punt Avui Televisió per parlar de les rebaixes

Font: El Punt Avui Televisió

Font: El Punt Avui Televisió

Amb motiu de la propera campanya de rebaixes, participem en el programa L’Illa de Robinson per tal d’explicar els nostres drets com a persones consumidores i les casuístiques més habituals.

La CNMC actúa per incidències en línies llogades a segons operadors

Imatge d'arxiu: cablejat

Imatge d'arxiu: cablejat

La CNMC (Comissió Nacional dels Mercats i la Competència) ha imposat una multa de cinc milions d'euros a Telefònica d'Espanya SAU en considerar-la responsable d'una infracció molt greu.
Anar a dalt

Materials d'interès

Font: Arxiu Font: Arxiu

Font: Arxiu

Font: Arxiu

El Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona realitza amb una periodicitat, aproximadament bianual, enquestes de satisfacció dels diferents perfils amb els quals treballa: ciutadania que utilitza els serveis que prestem, establiments inspeccionats, tècnics municipals de consum i càrrecs electes que porten aquest tema en els diferents ens locals de la província.

Font: Diba Font: Diba

Font: Diba

Font: Diba

Us presentem aquest catàleg d'accions editat per la Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona adreçat als ens locals de menys de 100.000 habitants de la demarcació de Barcelona. El catàleg recull un total de 17 accions de sensibilització i educació proposades per organitzacions no governamentals (ONG) i adreçades a promoure una ciutadania responsable, solidària i compromesa amb els drets humans, amb la pau i amb el desenvolupament.
Anar a dalt

Normativa

Imatge d'arxiu: centre comercial Imatge d'arxiu: centre comercial

Imatge d'arxiu: centre comercial

Imatge d'arxiu: centre comercial

La norma vol resoldre la dispersió normativa actual en matèria de comerç i adaptar el marc jurídic a les noves iniciatives econòmiques i empresarials en l’àmbit de la distribució i prestació de serveis, així com simplificar la regulació per reduir càrregues administratives.

Font: Arxiu Font: Arxiu

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Us facilitem sentència 00325/2016 del Jutjat Mercantil número 1 de Palma de Mallorca contra Iberia Líneas Aéreas de España SAU que va denegar el vol a un passatger pel fet de no haver aprofitat el vol d'anada.
Anar a dalt

Agenda

Publicat el Catàleg de concertació XGL 2017

Font: Diba

Font: Diba

Els ens locals ja poden fer les seves sol·licituds i la data de termini ve especificada en les fitxes de cada recurs.

  • Ajuts econòmics 07.02.2017
  • Campanyes 30.09.17

 

Previsió de visites de les Unitats Mòbils de Consum fins al 17 febrer de 2017

Font: SSPC

Font: SSPC

Les persones consumidores poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum.

Anar a dalt

Consells de consum

Font: Diba Font: Diba

Font: Diba

Font: Diba

Una vegada han passat les festes de Nadal i Reis, tenim temps per veure si els productes que ens han regalat estan conformes o, si no ens agraden, poder canviar-los. No obstant això, hi ha algunes coses que hem de saber.

 

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum