Butlletí l'Aparador
20 de juny de 2017 - #127

Portada

Reunió de treball amb la Fundació Barcelona Comerç

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

El passat dia 7 de juny, la Fundació Barcelona Comerç, representada pel seu director, Alfons Barti i Borrell, es va reunir amb la Diputada de Consum, Laura Martinez Portell.

 

El Sr. Barti va explicar el projecte de marca de qualitat que està desenvolupant l'entitat en els 20 eixos comercials en els quals té presència i on estan implicats més de 10 mil establiments comercials, amb una ocupació de més de 35 mil persones i una facturació de més de 7.000 milions d'euros/any, dades que dibuixen la importància de l'acció.

El projecte consisteix a facilitar informació completa als comerciants per el compliment de la legislació vigent tant en matèria de comerç com de consum. Aquells comerços que compleixin amb els barems que s'han determinat obtindrant un distintiu de qualitat que promociona la Fundació com a garantia d'aquest compliment, així es fomenta la competitivitat des de la qualitat.

També es va fer una presentació formal del Defensor del Client, figura pionera en el comerç local que té com a objectiu contribuir a la implantació d'una cultura orientada a la satisfacció dels comerciants i clients, tal com ja es va informar en un butlletí anterior. Luís Álvarez Díaz, primer Defensor i exresponsable de l'OMIC de Barcelona, va presentar el projecte.Taula de la reunió amb la Diputada Laura Martinez, representants de la Fundació Barcelona Comerç, el gerent i l'assessor de l''Area de Salut Pública i Consum.

Entre d'altres aspectes, es va destacar que en el primer any de funcionament de la figura del defensor del client, aquest ha intervingut en 70 conflictes amb uns resultats positius ja que en el 60% dels casos va suposar la resolució del conflicte d'acord amb la sol·licitud de la persona consumidora. L'altre 40% correspondria a situacions amb una resolució no satisfactòria o parcial envers els interesos del consumidor, tantmateix es va comentar que cap de les reclamacions d'aquest 40% va continuar per altres vies.

Des de la Diputació es va fer èmfasi en la necessitat de donar difusió d'aquestes iniciatives i facilitar el contacte per aprofitar l'experiència adquirida. Laura Martínez va destacar que al petit comerç se l'ofereix informació i assessorament especialitzat en consum des de les campanyes informatives que es promouen des de la Gerència de Salut Pública i Consum. Per finalitzar es va plantejar la possibilitat de crear, dins de la Xarxa Local de Consum, un grup assessor compost per diferents defensors del client, proposta encara en estudi.

Butlletí: L'Aparador
Número de butlletí: #127 - 20 de juny de 2017

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum