Butlletí Cultura Emprenedora
Curs 2022-2023-octubre

A fons

Les vostres avaluacions ens ajuden a continuar millorant el CuEmE

Font: Ajuntament de Collsuspina

Font: Ajuntament de Collsuspina

Comencem curs mantenint totes les coses que ens heu comentat que funcionen i incorporant algunes de les vostres demandes. A finals del curs passat, vam enviar i recollir més de 5.800 qüestionaris procedents d'ens locals, escoles, alumnes i famílies. Durant el mes de setembre, hem retornat a cada ens local la informació recollida del seu territori i de les seves escoles, amb les valoracions quantitatives i qualitatives dels equips directius, mestres, alumnes i famílies per tal que cada escola pugui conèixer també les opinions de la seva comunitat educativa. 

Des de la Diputació, com a impulsors del programa, estem mantenint i incorporant algunes de les propostes que ens heu fet arribar:

  • Combinem el format virtual i el presencial de les activitats adreçades a professionals.
  • En la jornada CuEmE recuperem l’espai de presentació d’experiències del territori i en mantenim el format virtual i l’enregistrament perquè es pugui visualitzar en qualsevol moment del curs.
  • En la formació per a professionals de nova incorporació incorporem dos itineraris diferenciats: un per a docents i un per a professionals.
  • Continuem treballant en l’actualització del web CuEmE i en l’eina didàctica Kit CuEmE per simplificar-les i facilitar la cerca de materials.
  • Incorporarem alguns materials de suport que ens heu demanat.

Com valoren el programa els participants?
Un any més, els diferents participants valoreu molt positivament el programa amb notes que van des del 8,3 al 9,1.

Participant      Valoració (sobre 10)
Ens local 9,1
Equip directiu 9,0
Tutora/tutor  8,3
Cooperativa      8,8
Alumnes         8,8
Famílies         8,6


Equips directius, mestres, cooperativistes i famílies continueu coincidint que les aportacions principals del programa són l’impuls al treball en equip i l’augment del respecte entre els companys

Els professionals de l’escola també en destaquen el treball transversal, el treball de competències i els valors que indirectament proporciona el projecte. En paraules d’una directora, «el programa aporta, a part del sentit d'emprenedoria, un alt treball cooperatiu i capacitat de decisió, amb llibertat per decidir i aprendre. També un treball interdisciplinari amb objectius reals. Es veu un sentit en tot el procés. Fa anys que hi participem i la nostra valoració és molt bona. Agraïm l'esforç que feu perquè sigui possible».

De la seva banda, els alumnes comenten que el que els ha resultat més difícil a l’hora de treballar ha estat organitzar la feina i arribar a acords i prendre decisions.

Sobre la col·laboració de les famílies, a més de les aportacions més visibles com l’assistència al mercat, la participació en tallers o xerrades, la cessió d’eines o materials per a la producció; cal destacar la important tasca d’acompanyament als aprenentatges generals del projecte. En paraules d’una mare: «És un projecte d’ells, els hem donat suport emocional».

Quines propostes de millora més ens heu fet arribar?
A més de les propostes ja comentades, alumnat i mestres de les escoles suggereixen algunes millores relacionades amb les estratègies locals de cada territori.

  • Potenciar la relació i el coneixement de la feina que fan altres cooperatives d’escoles i territoris diferents.
  • Potenciar les visites i la relació amb persones externes (expertes, empreses...)

Per acabar, cal tenir present que algunes de les propostes no s'han pogut incorporar pels motius següents:

  1. Fer la formació dins de l’horari lectiu. La Generalitat de Catalunya estableix com a requisit per reconèixer la formació que es programi fora de l’horari lectiu.
  2. Proporcionar materials físics individuals per a cooperativistes. El pla director de CuEmE 2020-25 preveu la substitució dels materials de difusió individuals i fungibles per altres materials col·lectius i permanents, la qual cosa respon a dos objectius:
  • Augmentar la sostenibilitat ambiental del programa
  • Reduir el cost organitzatiu i econòmic derivat de la tramesa personalitzada d’un volum tan gran i creixent de materials (només enguany hi participen prop de 9.000 alumnes) 

Aquests materials se substitueixen per aquests altres:

  • Un paquet de materials digitals (logos, cartells, cartes, banderoles, pantalles erotllables, adhesius i diplomes 
  • Una placa identificativa del programa que s’enviarà a cada escola participant.

Boletín: Cultura emprenedora a l’escola - CuEmE
Número de boletín: #12 - Curs 2022-2023-octubre

 
     

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Gerència de Serveis d'Educació
Àrea d'Educació
Diputació de Barcelona
C/ Comte d'Urgell, 187
Escola Industrial - Edifici del Rellotge, 1a planta
08036 Barcelona
Tel. 934 022 263
 

Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Diputació de Barcelona
Travessera de les Corts, 11-159
Recinte Maternitat - Pavelló Mestral
08028 Barcelona
Tel. 934 022 817

X