La telefonia centra les consultes dels consumidors a Alella
Aparcament de Can Lleonart
L'Oficina d'Atenció al Consumidor ha tramitat enguany una cinquantena de reclamacions, la majoria relacionades amb temes de telefonia mòbil i fixa.
L'Oficina Provincial d'Atenció al Consumidor (OPIC) de la Diputació de Barcelona ha tramitat, des de l'inici de l'any, mig centenar de consultes i reclamacions de consum de ciutadans/nes d'Alella, la majoria de les quals estan relacionades amb la telefonia mòbil o fixa i la resta són de temes de comerç, assegurances o altres serveis bàsics com l'electricitat.
L'ajuntament no disposa d'un servei propi municipal de consum, per la qual cosa té delegada aquesta funció a la Diputació de Barcelona que ofereix assessorament i informació als consumidors en la defensa dels seus drets, de manera gratuïta i sense necessitat de desplaçaments, a través de l'OPIC.
Aquest servei es presta des de la Bústia del Consumidor amb seu a l'ajuntament, el qual recull diàriament les consultes dels ciutadans, i mitjançant l'Oficina Mòbil d'Atenció al Consumidor (Bus Consum), la qual s'instal·la un divendres al mes a l'aparcamet de Can Lleonart. L'equip tècnic de l'oficina mòbil dóna resposta a les consultes i reclamacions que es fan directament i atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor.