Butlletí l'Aparador
15 de novembre de 2015 - #106
Go top

Portada

Moment del taller infantil Moment del taller infantil

Moment del taller infantil

Moment del taller infantil

Aquest catàleg que us presentem conté l'oferta d'activitats de sensibilització a la ciutadania en matèria de consum responsable que la Diputació de Barcelona posa a disposició dels ens locals de la demarcació de Barcelona adherits a la Xarxa Local de Consum i, de forma especial, als mitjans i petits ajuntaments.

Go top

Notícies

Electes municipals amb responsabilitat en matèria de consum participen en una jornada a Vilafranca

Sessió realitzada a Vilafranca del Penedès

Sessió realitzada a Vilafranca del Penedès

El passat dimecres, 11 de novembre, es va realitzar una jornada a Vilafranca del Penedès amb la finalitat de posar a l'abast dels electes municipals informació sobre les activitats que oferirà el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona dins el nou pla de mandat i les competències de l'administració local en aquesta matèria.

El Servei de Consum de Diputació rep prop de 1.400 expedients en el primer semestre de l’any

Tècnica en un moment de la visita

Tècnica en un moment de la visita

El servei d'atenció a les persones consumidores s'ofereix als ajuntaments que son membres de la Xarxa Local de Consum i que no disposen de servei propi de especialitzat en aquesta matèria. Aquest servei és a l'abast de la ciutadania des del departament que designa l'ajuntament i des de les Unitats Mòbils que hi destina la Diputació.

El Servei de Consum de Diputació amb els ajuntaments i els mercats no sedentaris

Imatge d'una ponència del curs

Imatge d'una ponència del curs

El Servei de Consum de Diputació participa en la formació als tècnics municipals responsables dels mercats no sedentaris de vint municipis de la provincia.
 

La telefonia centra les consultes dels consumidors a Alella

Aparcament de Can Lleonart

Aparcament de Can Lleonart

L'Oficina d'Atenció al Consumidor ha tramitat enguany una cinquantena de reclamacions, la majoria relacionades amb temes de telefonia mòbil i fixa.

L’Ajuntament de Mollet aposta per un consum responsable

Ajuntament de Mollet

Ajuntament de Mollet

L'Ajuntament de Mollet del Vallès, a través de la regidoria de Consum, duu a terme un seguit d'activitats de sensibilització a la població per a un consum responsable.

Campanya d'inspecció informativa als comerços de Gavà

Ajuntament de Gavà

Ajuntament de Gavà

La campanya, impulsada per l'Ajuntament de Gavà en col·laboració amb la Diputació, està adreçada a tots els sectors comercials. L'objectiu és informar i comprovar si els comerços compleixen la normativa quant a la informació bàsica que han d'oferir als consumidors.

El servei de consum de Lliçà d'Amunt "en línia "

Ajuntament de Lliçà d'Amunt

Ajuntament de Lliçà d'Amunt

Les tecnologies de la comunicació faciliten l'accés a serveis, per aquest motiu i per la voluntat de proximitat dels ajuntaments cada cop són més els ens locals que l'ofereixen en format digital.
 

Les inscripcions a Consumópolis 11 finalitza el proper 18 de desembre

Font de la imatge: Web del Consumópolis

Font de la imatge: Web del Consumópolis

L'Agència Catalana del Consum ha convocat l'XI edició del concurs escolar 2015-2016 sobre el "Consum Responsable: Tu consumeixes: ho fan igual a tot arreu?". El principal objectiu del concurs és sensibilitzar els escolars de la importància de dur a terme els actes de consum de forma conscient, crítica, solidària i responsable. 

Nova estirada d'orelles a una norma hipotecària espanyola

Vista d'un edifici

Vista d'un edifici

El Tribunal de la Unió Europea reprova que les persones amenaçades amb un desnonament no siguin informades de manera individualitzada, fet que els dificulta recórrer.

Multa a Orange per impedir la portabilitat

La portabilitat és un dret essencial dels usuaris

La portabilitat és un dret essencial dels usuaris

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha multat amb 120.000 euros a Orange per impedir el canvi de companyia a 525 usuaris/àries.

 

Go top

Normativa

L'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha publicat l'Informe de Regulació núm. 22/2015 sobre el Projecte de decret del reglament de turisme de Catalunya.
 

Publicació de la correcció d'errors del Recurs d'inconstitucionalitat núm 5459-2015 i conseqüent comunicat de la Generalitat en què defensa la legalitat del Codi de Consum.

Go top

Món associatiu

L'associació demanda a CaixaBank per 'pràctica abusiva' i 'competència deslleial' perquè retorni les dobles comissions.

L'entitat recorda que Renfe ha de compensar als afectats per la paralització de trens a Catalunya.

Go top

Agenda

7a. Edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMIC

Vista del Pati Manning

Vista del Pati Manning

Divendres, 11 de desembre, tindrà lloc la jornada de presentació dels resultats del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMICs. L'acte se celebrarà a l'Auditori del Pati Manning, carrer de Montalegre, 7, de Barcelona.

Formació en mediació

Curs de 20 hores lectives

Curs de 20 hores lectives

El Servei de Consum de Diputació organitza aquest curs dins el Pla de Formació Estratègica per als empleats/des dels ens locals. L'objectiu del qual és facilitar l'adquisició i la pràctica de les habilitats necessàries per poder actuar de mediador/a en conflictes de consum.
 

Tècnics de Consum visitaran 14 ens locals per a desenvolupar accions de sensibilització

Taller

Taller "Un forat al moneder"

El Servei de Suport a les Polítiques de Consum ofereix als ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum suport tècnic per a la realització d'activitats de sensibilització en matèria de consum responsable, les quals estan destinades a diferents col·lectius.

Visites de les Unitats Mòbils

Unitat Mòbil a Prats del Lluçanès

Unitat Mòbil a Prats del Lluçanès

Les persones consumidores de la província de Barcelona poden tramitar les seves consultes i reclamacions de consum mitjançant les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum propis.

Go top

Consells de consum

Hem detectat en la tramitació de reclamacions algunes pràctiques que es podrien considerar abusives en la forma de crear comissions als seus clients.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum