L'Aparador - 16 de juliol de 2015

Butlletins
16 de juliol de 2015 - #103

Portada

Inici

"A reveure"

Josep Oliva i Santiveri

Josep Oliva i Santiveri

En Josep Oliva ha exercit com a responsable polític de diferents matèries a la Diputació de Barcelona com a diputat delegat de Benestar Social, Salut Pública, Consum, Igualtat i Ciutadania. Finalitzades les seves tasques a la Corporació ens deixa un escrit de comiat especialment adreçat al món local que reproduïm a l'interior de l'article.

 

Gràcies per l'esforç i la dedicació  invertides i "a reveure" diputat!

Actualitat consumidorista

Inici

Entendre la nova tarifa de la llum per hores

El 15% de la factura elèctrica mensual d'una llar correspon a la il·luminació

El 15% de la factura elèctrica mensual d'una llar correspon a la il·luminació

Amb la nova tarifa elèctrica, el preu que es pagarà des de l'1 de juliol a la llum varia cada hora i diàriament. Aquest sistema que cobra l'electricitat amb tarifes diferents segons l'hora del dia amb preus vinculats a la demanda, només és podrà aplicar a les llars que tinguin comptadors intel·ligents connectats a la xarxa.

Fort increment de les reclamacions per possible frau en la manipulació de comptadors elèctrics

La comprovació dels comptadors no es realitza en presència dels usuaris

La comprovació dels comptadors no es realitza en presència dels usuaris

Darrerament s'ha incrementat el número de consumidors que denuncien la remissió de cartes per part de determinades elèctriques en les que els acusen de suposades manipulacions en els comptadors per així procedir a una refacturació.

La Generalitat actuarà per evitar clàusules abusives en el canvi de l'IRPH a les hipoteques

Habitatges

Habitatges

El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig, ha anunciat que la Generalitat actuarà a través de l'Agència Catalana del Consum per evitar que les entitats financeres apliquin clàusules abusives a clients afectats per la supressió de l'índex de referència de préstecs hipotecaris (IRPH).

Unió de Pagesos denuncia les empreses d’ITV davant l’Agència Catalana de Consum

Tractor

Tractor

Unió de Pagesos ha denunciat davant l'Agència Catalana de Consum les empreses d'estacions d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) ja que considera un pressumpte engany que es cobri als pagesos en les inspeccions un tràmit de reforma per restringir-los la capacitat de càrrega dels tractors.

Des del SSPC

Inici

Taller "Oh! la joguina no juga"

Accions de sensibilització a la ciutadania

Accions de sensibilització a la ciutadania

Durant aquest darrer curs escolar 2014-2015, més de 2500 nens d'educació infantil d'arreu de la província de Barcelona han rebut formació en consum amb l'activitat "Oh! La joguina no juga", impartida per tècnics de consum del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. A partir de setembre nous alumnes rebran aquest taller molt sol·licitat pels municipis de la província.

Des del món local

Inici

Calella: Taller de requisits mínims als establiments comercials

Assessorament als comerciants

Assessorament als comerciants

El passat dia 18 de juny, els botiguers del mercat central de Calella van rebre una xerrada sobre els  requisits mínims exigits als establiments comercials en l'àmbit del consum.

Consum a Europa

Inici

La Directiva de servei universal no estableix una obligació de tarifació social per a les comunicacions i els abonaments a Internet mòbils

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea recorda que la Directiva de servei universal estableix de manera explícita l'obligació per als Estats membres de garantir la connexió des d'una ubicació fixa a una xarxa pública de comunicacions. Per tant, el Tribunal considera que els serveis de comunicació mòbil queden exclosos, per definició, del conjunt mínim de serveis universals definit en la Directiva.

Normativa

Inici

Interessos de demora en els crèdits al consum

Sentència del Tribunal Suprem que fixa doctrina jurisprudencial

Sentència del Tribunal Suprem que fixa doctrina jurisprudencial

En els contractes de préstec sense garantia real concertats amb consumidors, és abusiva la clàusula no negociada que fixa un interès de demora que suposi un increment de més de dos punts percentuals respecte de l'interès remuneratori pactat segons ha dictaminat el Tribunal Suprem en setència núm: 265/2015

Aprovada la inembargabilitat dels ajuts a col·lectius en situació d'especial necessitat

L'import màxim anual no pot superar 1,5 vegades l'IPREM

L'import màxim anual no pot superar 1,5 vegades l'IPREM

El Reial Decret-Llei 9/2015, de 10 de juliol, estableix entre d'altres mesures, que les rendes mínimes d'inserció per garantir recursos econòmics de subsistència a les persones que no disposin d'aquests i altres ajudes anàlogues seran inembargables.

Materials

Inici

Guia de mediació de consum per als deutors hipotecaris

Materials de difussió

Materials de difussió

L'1 d'abril de 2015 va entrar en vigor una modificació del Codi de Consum de Catalunya, que preveu recórrer a la mediació o arbitratge abans d'interposar qualsevol reclamació administrativa o demanda judicial en cas de deutes hipotecaris relacionats amb l'habitatge habitual.

Parlem de...

Inici

Comprar en rebaixes

Centre comercial

Centre comercial

Ha arribat l'època de l'any on trobem els aparadors de les tendes plens de cartells que anuncien rebaixes, liquidacions, saldos, promocions i outlets, i és per això que als consumidors ens convé conèixer les diferències entre aquestes activitats de promoció de vendes. És important diferenciar quan un producte està rebaixat, és de liquidació, és un saldo, una promoció o prové d'un excedent de producció.

Agenda

Inici

Programació de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor

Unitat Mòbil a Cervelló

Unitat Mòbil a Cervelló

Viure en un municipi on no hi hagi un servei municipal de consum no és cap entrebanc per conèixer i exercir els drets com a consumidor gràcies a les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona.

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum