L'Aparador - 22 de maig del 2014

Butlletins
22 de maig del 2014 - #89

Destacat

Inici

16a edició de Fira Gran Catalunya

A l'entrada del recinte estarà estacionada una Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor que atendrà les consultes dels participants en la Fira relacionades amb el consum

A l'entrada del recinte estarà estacionada una Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor que atendrà les consultes dels participants en la Fira relacionades amb el consum

La Diputació de Barcelona participa de nou en la 16ª edició del Saló de la Gent Gran de Catalunya, que tindrà lloc del 5 al 8 de juny, a les Drassanes Reials de Barcelona. La Corporació serà present a la Fira amb un estand en el que es presentaran les accions de l'Àrea d'Atenció a les Persones en quatre àmbits: Respir, Teleassistència, Consum i Escola de la Dona. Hi haurà cada dia activitats dinamitzades.

Actualitat consumidorista

Inici

Setmana internacional de la seguretat dels productes del 16 al 20 de juny

Font: Comissió Europea

Font: Comissió Europea

Un any més, la Comissió Europea celebrarà, del 16 al 20 juny 2014, la Setmana Internacional de la Seguretat dels Productes. Una de les prioritats més altes de la Comissió Europea és la seguretat dels consumidors, especialment amb la globalització de les cadenes de subministrament i la constant evolució dels mercats.

La CNMC multa a Vodafone amb 3,1 milions per les tarifes de "roaming'

Font: Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC)

Font: Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC)

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha imposat a Vodafone una multa de 3,1 milions d'euros per incomplir el reglament europeu de roaming en vincular durant set mesos de forma automàtica una tarifa d'itinerància diferent de l'eurotarifa regulada.

Campanya agressiva de les elèctriques davant el canvi de normativa

Font: Consejo de Consumidores y Usuarios

Font: Consejo de Consumidores y Usuarios

El Consejo de Consumidores y Usuarios (CCU) alerta de les "pràctiques comercials agressives, confuses i poc transparents" que realitzen algunes companyies elèctriques per convèncer els consumidors de passar al mercat lliure davant la desaparició de la tarifa d'últim recurs (TUR).

La Unió de Consumidors d'Andalusia ofereix consells als afectats inclosos en llistes de morosos

Font: Unión de Consumidores de Andalucía (UCA-UCE)

Font: Unión de Consumidores de Andalucía (UCA-UCE)

La Unió de Consumidors d'Andalusia (UCA-UCE) ha iniciat una campanya informativa per animar a denunciar possibles irregularitats en la inclusió i posterior tractament de les dades personals en un registre de morosos.

Quatre trets dels comptes sense bancs

Font: Eroski Consumer

Font: Eroski Consumer

Les comissions abusives i la falta de transparència, entre d'altres pràctiques, han fet que centenars de persones desconfiïn dels bancs. A més, hi ha molts altres casos (morosos, immigrants sense papers...) en què qui desconfia és l'entitat financera, que impedeix l'accés a determinats usuaris. Els uns i els altres són alguns dels candidats a convertir-se en clients del compte "Nickel".

Les rentadores classe A ja són les menys eficients

Font: Organització de Consumidors i Usuaris (OCU)

Font: Organització de Consumidors i Usuaris (OCU)

En només 2 anys la classe A ha passat de ser sinònim d'excel·lència a convertir-se en la pitjor. Ara la màxima eficiència energètica s'indica amb la classe A+++. La UE ha prohibit que es continuïn fabricant frigorífics, rentadores, rentavaixelles i assecadores de classe A.

 

Des del SSPC

Inici

Gran interés dels participants a la xerrada d'Assistents Socials a la Masia Cabanyes

Aquesta acció ha estat coordinada pel Consell Comarcal del Garraf amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona

Aquesta acció ha estat coordinada pel Consell Comarcal del Garraf amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona

El passat divendres, 14 de maig, va tenir lloc a la sala de voltes de la Masia Cabanyes, segona seu del Consell Comarcal del Garraf, a Vilanova i la Geltrú, una activitat de formació als assistents socials de la comarca del Garraf. En la sessió es va facilitar informació i recursos sobre subministraments bàsics a la llar (aigua, llum i gas) per tal de fer front a situacions vulnerabilitat de diferents col·lectius.

Nova edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMIC

Presentació de resultats de l'edició del darrer any

Presentació de resultats de l'edició del darrer any

L'edició d'enguany, la sisena, s'ha organitzat en dos tallers. El primer va tenir lloc en el mes de febrer. Els dies 21 i 28 de maig tindrà lloc el segon taller, desdoblat en dues sessions que agruparan als representants dels ajuntaments participants d'acord amb el seu nombre d'habitants. Els Cercles de Comparació Intermunicipals es configuren com un mètode de treball, amb periodicitat anual, en l'àmbit de la prestació i gestió dels serveis municipals, per tal de mesurar, comparar i avaluar resultats, mitjançant uns indicadors comuns consensuats i formar alhora un grup de treball per intercanviar experiències i impulsar la millora dels serveis.

Novetats legislatives

Inici

Publicada en el BOE la Llei 9/2014, de 9 de maig, de Telecomunicacions

BOE número 114 de dissabte, 10 de maig de 2014

BOE número 114 de dissabte, 10 de maig de 2014

L'onze de maig va entrar en vigor la Llei 9/2014, de Telecomunicacions. Aquesta Llei pretén garantir el compliment dels objectius de l'Agenda Digital per a Europa, que requereix assegurar un marc regulador clar i estable que fomenti la inversió, proporcioni seguretat jurídica, elimini les barreres que han dificultat el desplegament de les xarxes i proporcioni un grau més alt de competència en el mercat.

Informe de la Comissió al Parlament Europeu sobre l'aplicació de la Directiva relativa als contractes de crèdit al consum

Campanya de la Comissió Europea, "Crèdits al consum: tens drets!"

Campanya de la Comissió Europea, "Crèdits al consum: tens drets!"

El 14 de maig d'enguany, la Comissió Europea va publicar l'Informe que el Parlament Europeu va demanar en la Resolució de 20 de novembre del 2012, en el qual es fa referència al seguiment de la transposició de la Directiva 2088/48/CE, informant de quan i com s'ha fet, i evaluant l'impacte que ha tingut en la protecció dels consumidors.

Tinguem present que...

Inici

Programació de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor

Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor al municipi de Rubió

Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor al municipi de Rubió

Durant els mesos de juny i juliol d'enguany, els consumidors de 121 localitats barcelonines podran presentar les seves consultes i reclamacions, gratuïtament, a través de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona, que en aquests dos mesos faran un total de 152 sortides.

Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum