Butlletí l'Aparador
15 d'octubre de 2015 - #105
Anar a dalt

Portada

Portal de l'Oficina del Consumidor de Sant Boi de Llobregat Portal de l'Oficina del Consumidor de Sant Boi de Llobregat

Portal de l'Oficina del Consumidor de Sant Boi de Llobregat

Portal de l'Oficina del Consumidor de Sant Boi de Llobregat


Des del mes de setembre, les persones consumidores i usuàries de Sant Boi de Llobregat poden realitzar consultes i presentar queixes, reclamacions i denúncies de consum en línia.

Anar a dalt

Notícies

Tècnics de Consum visitaran a l'octubre una vintena de municipis per a desenvolupar accions de sensibilització

Taller a una escola de primària

Taller a una escola de primària

El Servei de Suport a les Polítiques de Consum ofereix als ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum suport tècnic per a la realització de activitats de sensibilització en matèria de consum responsable dirigides a diferents col·lectius.

Acció formativa adreçada al personal de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de Sant Quirze del Vallès

Moment de la primera sessió formativa

Moment de la primera sessió formativa

En aquesta formació específicament dirigida a aquest col·lectiu, es realitza una aproximació general a l'àmbit de consum fent especial atenció a la la recepció i recollida de documentació acreditativa lligada a l tramitació dels expedients.

Neix el defensor del client del comerç de proximitat de Barcelona

Logo de la campanya

Logo de la campanya


La Fundació Barcelona Comerç crea la figura del defensor del client, iniciativa pionera a Catalunya. 

Cas de software fraudulent de Volkswagen

Vehicle afectat pel frau en la medició de contaminants

Vehicle afectat pel frau en la medició de contaminants

El Grup Volkswagen ha habilitat un número de telèfon gratuït 900.180.361, en el qual els clients podran informar-se sobre la situació dels seus vehicles.

El Tribunal Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la reforma del codi de consum de Catalunya

Amb l'admissió a tràmit, que no suposa un pronunciament sobre el fons del recurs, el TC suspèn la vigència i aplicació dels articles impugnats i té un termini de cinc mesos per ratificar la seva decisió.

Anar a dalt

Materials d'interès

Xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat Xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat

Xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat

Xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat


Darrerament hi ha una proliferació tant dels mercats d'intercanvi de productes i serveis com dels mercats de productes de segona mà, activitats que poden incidir en la reducció de residus.

Les adquisicions i fusions d'empreses del sector apunta a una reducció d'ofertes als consumidors Les adquisicions i fusions d'empreses del sector apunta a una reducció d'ofertes als consumidors

Les adquisicions i fusions d'empreses del sector apunta a una reducció d'ofertes als consumidors

Les adquisicions i fusions d'empreses del sector apunta a una reducció d'ofertes als consumidors

L'Associació d'Internautes ha realitzat aquest estudi amb més de 7,73 milions de test de BAF entre els mesos de setembre de 2014 i abril de 2015.

Anar a dalt

Normativa

La nova llei substitueix a la Llei 39/2003, de 17 de novembre, i actualitza la normativa espanyola a les més recents directives europees en matèria ferroviària. I en matèria de consum, inclou a l'article 58 l'obligació de les empreses ferroviàries a establir un sistema d'atenció de les reclamacions que presentin els usuaris.
Aquesta llei regula les relacions externes entre l'administració i els ciutadans, intentant implantar una administració totalment electrònica, interconnectada i transparent, millorant l'agilitat dels procediments administratius i reduint els temps de tramitació.
Anar a dalt

Món associatiu


La Unió de Consumidors de Catalunya-UCC ha engegat una nova campanya, mitjançant una enquesta, a fi de conèixer els hàbits de compra de les persones consumidores.


Article d'Eroski Consumer sobre les ampliacions de garantia o garanties esteses.

Anar a dalt

Agenda

Curs d'iniciació en consum per a electes

L'Escorxador, seu de la jornada a Vilafranca del Penedès

L'Escorxador, seu de la jornada a Vilafranca del Penedès

A fi de fer una reserva a les vostres agendes, us adjuntem les dates previstes per a les jornades adreçades a als nous electes de consum. Aquestes jornades decentralitzades tindran lloc a Vilafranca del Penedès, Manresa, Vic i Barcelona.

El funcionament dels serveis d'atenció al client de les empreses de telefonia

Sala d'actes de l'edifici Migjorn del Recinte Mundet

Sala d'actes de l'edifici Migjorn del Recinte Mundet

Curs organitzat pel Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum.

Taller d'actualització normativa en consum


El pròxim divendres, 6 de novembre, tindrà lloc un nou taller d'actualització normativa de consum, organitzat per la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum, en el que es tractaran aspectes relatius a les normes aparegudes darreramnet.

Visites de les unitats mòbils


Les persones consumidores de la província de Barcelona poden tramitar les seves consultes i reclamacions de consum mitjançant les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum propis.

Anar a dalt

Consells de consum

Baixar aplicacions via WhatsApp o via Google Play pot presentar incovenients i problemes, si no som prou curosos en les nostres accions. 

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum