Butlletí l'Aparador
18 de març de 2016 - #111
Anar a dalt

Portada

Amb motiu del Dia Mundial del Consumidor, el passat 15 de març, la Diputació de Barcelona va posar en marxa una campanya de comunicació conjunta amb tots els ens locals integrats a la Xarxa Local de Consum, centrada en l'estalvi en les factures dels principals subministraments bàsics a la llar: aigua, electricitat i gas.

Anar a dalt

Notícies

30è aniversari de l'OMIC de Sta. Perpètua de la Mogoda

Font: L'Informatiu

Font: L'Informatiu

Aprofitant la celebració del 30è aniversari de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), es va inaugurar l'exposició "Lidera el teu consum" de la Diputació de Barcelona.

Arenys de Munt. L’Ajuntament estudia prendre mesures jurídiques contra Movistar per servei deficient

Les reiterades incidències han fet que, finalment, l'equip de govern s'hagi decidít a contemplar la possibilitat de prendre mesures jurídiques pels incompliments de l'operador.

La Llagosta. Augmenten en un 61,6% els expedients oberts per l'Oficina Municipal de Consum

La majoria dels expedients oberts per l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor són referents a serveis de telefonia i subministraments bàsics com gas i electricitat.

Administració pública i consum, entre els àmbits que preocupen més els anoiencs

Logo del Consell Comarcal de l'Anoia

Logo del Consell Comarcal de l'Anoia

S'han fet públiques les dades sobre les actuacions dels síndics per comarques. Segons els municipis, Igualada amb 26 i Piera amb 22 queixes són les poblacions amb més actuacions.

III aniversari de la Plataforma “Omics Unidas”. Units per un projecte comú

Imatge de facebook

Imatge de facebook

L'objectiu bàsic d'aquesta plataforma, d'àmbit estatal, és evitar la pèrdua d'uns drets constitucionals que, amb l'excusa de la crisi econòmica, s'han vist retallats i/o privatitzats. Un exemple és la supressió de la competència municipal de protecció al consumidor en la reforma de la Llei de Règim Local.

Avís a les persones afectades pel tancament de les clíniques dentals FunnyDent

L'Agència Catalana del Consum ha publicat un avís en relació al tancament de les clíniques dentals FunnyDent, especialment dirigit a les persones que han contractat un tractament en una de les clíniques de Sabadell i Mataró (tancades sense avís previ).

Les aerolínies estalvien cada any 900 milions per falta de reclamacions dels passatgers

Font: Javier Ortega Figueiral

Font: Javier Ortega Figueiral

Menys del 2% de passatgers amb dret a indemnització sol·liciten una compensació per desconeixement dels seus drets.

La Generalitat expedienta 42 agències immobiliàries per incomplir la normativa de certificació energètica

La certificació energètica d'edificis és un document obligatori en la compravenda o lloguer d'habitatges o edificis, que ofereix informació del comportament energètic de l'immoble.

Anar a dalt

Materials d'interès

El darrer estiu vam rebre un elevat nombre de consultes sobre aquest tema, que van posar de manifest aquestes males pràctiques. Per evitar-les, vam decidir reeditar i actualitzar el tríptic: "Les revisions del gas".

Anar a dalt

Normativa

Aquest Decret aprova el desplegament reglamentari al Codi de consum de Catalunya i modifica el Decret 206/1990, de 30 de juliol, sobre la inspecció de disciplina de mercat i consum.
Anar a dalt

Consum a Europa

Els eurodiputats insten a aprofitar les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies i demanen una política favorable a la innovació per impulsar les plataformes que ofereixen serveis en línia.

Anar a dalt

Agenda

XXI Trobada i X Assemblea de la Xarxa Local de Consum

Auditori Teatre de Llinars del Vallès

Auditori Teatre de Llinars del Vallès

La trobada, on reflexionarem sobre la protecció del consumidor vulnerable com a una tasca transversal, tindrà lloc el 25 de maig a l'Auditori Teatre de Llinars del Vallès.

Ja podeu fer la reserva a la vostra agenda.

Segona edició del Curs: Aplicació pràctica de la mediació en els conflictes de consum

Presentació del curs

Presentació del curs

Davant la gran acceptació del curs de mediació dissenyat per la Diputació, se n'ha programat una segona edició. La prescripció està oberta fins al 4 d'abril.

Taller d'actualització normativa en consum

El pròxim dijous, 31 de març, tindrà lloc un nou taller d'actualització normativa de consum, organitzat per la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum, en què es tractaran aspectes relatius a les normes aparegudes darrerament.

Justificació dels ajuts econòmics: Catàleg de Serveis 2015

Us recordem la data límit de justificació dels ajuts econòmics atorgats en el Catàleg de Serveis 2015 i la documentació a presentar. Data, també, en què finalitza el termini de sol·licituds d'inspeccions informatives per aquest any 2016.

Accions de sensibilització en consum fins al 16 d'abril

La joguina no juga

La joguina no juga

El Servei de Suport a les Polítiques de Consum ofereix, als ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum, suport tècnic per a la realització d'activitats de sensibilització en matèria de consum responsable, les quals s'adrecen a diferents col·lectius.

Taller de coneixements i recursos per a situacions de pobresa energètica

La realització d'aquest taller és fruit del conveni de col·laboració signat entre el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, la Diputació de Barcelona i l'Institut Català d'Energia.

Visites de les Unitats Mòbils de Consum fins al 16 d'abril

Visita a Cardona

Visita a Cardona

Les persones consumidores de la província de Barcelona poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum propis.

Anar a dalt

Consells de consum

. .

.

.

L'internet ha evolucionat força des què va néixer com a mitjà de comunicació a mitjans dels anys 90. Avui és una eina amb molts usos i aplicacions, ofereix serveis de tot tipus i és una xarxa d'interacció social on la comunicació i la informació entre els usuaris es pot compartir des de diferents punts del món. I sobretot, dóna la possibilitat de realitzar-hi transaccions comercials sense limitacions.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum