Butlletí l'Aparador
8 de maig de 2023 - #189
Ir arriba

Portada

La jornada, va tenir lloc el passat 21 de març,  tenia per objectiu tractar l’accessibilitat i no discriminació en les relacions de consum dels col·lectius amb capacitats cognitives diverses.  Hi va participar la Federació DINCAT - Plena Inclusió Catalunya, que va fer una conferència sobre “Persones accessibles. 10 Pautes per donar suport a una persona amb discapacitat intel·lectual des dels serveis públics de consum". També es va mostrar el taller “Tots som consumidors, i què?” realitzat per tècnics de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social.

Ir arriba

Xarxa Local de Consum

Llinars del Vallès: l'ajuntament realitza sessions informatives sobre consum i habitatge

La primera d'elles, Resultats de l'estudi sobre hàbits de consum a Llinars, va tenir lloc a Can Mas Bagà, a càrrec de l'ajuntament i de la Diputació de Barcelona. El resultat de l'estudi permetrà treballar conjuntament en l'àmbit públic i privat. 

Mataró: Jornada sobre l’accessibilitat en relació al consum

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Mataró, amb la col·laboració de la Taula d’Accessibilitat de la ciutat, va organitzar el passat mes de març, la jornada “L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum”. 

Sabadell: 40è aniversari de l’OMIC

Enguany se celebra el 40è aniversari de l’OMIC. Aquest és un servei municipal gratuït que té com a objectiu ajudar els ciutadans i les ciutadanes, ja siguin consumidors, comerciants o usuaris, a conèixer els seus drets i deures en temes de consum. En aquest marc, s’han realitzat un seguit d’activitats entorn del consum responsable adaptades a totes les edats i amb el suport de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social. 

Sant Vicenç de Montalt: nova Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Les 3 Viles

El Servei Públic de Consum de Les 3 Viles, situat a la segona planta de l’edifici de l’ajuntament (c/ Sant Antoni, 13), es va posar en marxa el passat 27 de març, compta amb el suport de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social i s'integra a la seva Xarxa Local de Consum.

Ir arriba

Notícies

Cobrar per corregir una errata en les dades personals per a poder volar és il·legal

L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) resol que cobrar als passatgers aeris per corregir una errata en les seves dades personals per a poder volar és il·legal. 

Les incidències relacionades amb serveis bàsics són les majoritàries

L’Agència Catalana del Consum reforça el control de mercat en serveis bàsics i tanca el 2022 amb 6,4 milions d’euros en sancions.

Ir arriba

Normativa

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat el Reial decret 193/2023, de 21 de març, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació de les persones amb discapacitat per a l'accés i utilització dels béns i serveis a la disposició del públic.

El Tribunal Suprem  amb la sentència STS 288/2023, de 22 de febrer imposa l'obligació del pagament de les costes als bancs, en supòsits en els quals s'hagi declarat la nul·litat de clàusules abusives amb els seus contractes.

Ir arriba

Consum a Europa

La Comissió Europea engega una iniciativa legislativa per garantir el "dret a reparar" dels consumidors, amb l'objectiu d'evitar el malbaratament de recursos, estalviar diners a la ciutadania i avançar cap a un sistema d'economia circular.

Ir arriba

Agenda

Sortides de les UMICS durant el mes de maig

Visites de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor programades per aquest mes de maig als municipis de la província de Barcelona. Per una incidència tècnica, algunes unitats mòbils no es poden desplaçar i el servei es prestarà en la dependència que indiqui l’ajuntament.

Ir arriba

Col·laboracions de la XLC

Des de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social compartim l’article escrit per l’Oriol Contreras, l’Oriol Contreras, advocat cap en LE&CO Advocats, expert en consum i assessor jurídic en diverses OMIC 
“La gratitud del usuaris de les OMICs” i us convidem a fer les vostres aportacions mitjançant l'adreça electrònica sspc.laparador@diba.cat.   

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum