Què faran els participants de CUEME per impulsar l’Agenda 2030? | ||||
Alumnat de l'escola de Moià | A la Jornada del 15 d’octubre vam escoltar les respostes de diferents agents que participen al Programa a aquesta pregunta. Vam recollir aportacions de les escoles, dels ens locals, de col·laboradors externs, de la universitat i també de l’audiència. Tots treballen conjuntament per fomentar una educació de qualitat, però a més hi ha molts altres objectius que també treballen directament. Us resumim les principals idees que ens van compartir: |
La veu de la Universitat: l’Educació com a pilar de l’Agenda 2030 | ||||
Presentació de la ponent Pastora Martínez Samper | La professora Pastora Martínez Samper, des de la seva posició de vicerectora de Globalització i Cooperació de la UOC, respon a la pregunta de com pot el CuEmE impulsar l’Agenda 2030. I enfila el seu discurs amb una cita d'Hanna Arendt: L’educació és el punt on decidim si estimem prou el món per assumir una responsabilitat envers ell, per exemplificar com l’educació pot actuar com a motor per a l’Agenda 2030. Però, què és l'Agenda 2030? |
Convoquem de nou la comunitat de pràctica | ||||
Crèdits: Andrii Yalanskyi / shutterstock.com | La comunitat de pràctiques es celebrarà el pròxim dia 2 de desembre de manera no presencial. El tema principal de la comunitat aquest any és el d’obrir la mirada del programa a serveis i no només a productes, buscant com adaptar aquests serveis a les diferents fases del projecte. També es treballarà el com vincular els productes o serveis als objectius de desenvolupament sostenible en base a l’agenda 2030. |
Incorporem la perspectiva de gènere a la formació | ||||
Sessió de formació del CuEmE | Avançant en la integració de l’Agenda 2030 al Programa, aquest curs la formació incorpora continguts específics sobre la coeducació i el desenvolupament sostenible. En les segones sessions grupals, que s’estan realitzant entre el 25 d’octubre i el 8 de novembre, les i els participants estan treballant de forma teòrica i pràctica la metodologia per aplicar la coeducació en diferents moments de la cooperativa. |
Novetats del Kit | ||||
Passes per crear una cooperativa | Hem incorporat al Kit els dos últims vídeos de la sèrie d’audiovisuals de suport als tallers que realitzen els ens locals. Són els vídeos Què és una cooperativa i Passes per crear una cooperativa que podeu utilitzar al taller de Constitució de la cooperativa. En el primer, es presenten, i exposen les característiques de les cooperatives i les diferencien respecte d’altres tipus d’empreses. En el segon es detallen les diferents passes a seguir a l’hora de constituir la cooperativa. |
El Kit CuEmE t'ajuda | ||||
Ara que les cooperatives CuEmE ja han arrencat, us volem recomanar els recursos de Contingut clau. Els trobareu a l’inici de cada fase del projecte educatiu, en un document descarregable en format Word. Els continguts clau recullen teoria sobre cada fase del projecte educatiu, expliquen conceptes sobre cooperativisme i amplien la informació bàsica per a que els tutors i tutores tinguin un coneixement fonamentat sobre el tema. En aquest primer trimestre són especialment útils, ja que les primeres fases de la cooperativa són les més feixugues del curs. |
Arrencada i presentació del ProgramaProductes de les cooperatives de Cerdanyola Enguany Cerdanyola i Mollet posen en marxa la seva desena edició del Programa. Les seves cooperatives comencen un camí de compromís, responsabilitat i treball en equip. També Martorell i Viladecavalls activen el curs CuEmE amb una sessió presencial organitzada des de l'ens local per acompanyar i sensibilitzar els infants envers el cooperativisme. |
Ens preparem per emprendreEscola Can Palmer Viladecans Els futurs cooperativistes de les escoles de Viladecans, Súria i Collbató, han començat a reflexionar i analitzar què significa emprendre i quines habilitats són necessàries per portar a la pràctica un objectiu com crear una cooperativa. És el moment de pensar en les nostres habilitats i com aprofitar-les i millorar-les amb l’ajuda del grup per créixer i fer créixer el projecte. |
Suport dels ens locals a la constitució de les cooperativesEscola Gassó i Vidal de Ripollet Les escoles de Barberà del Vallès i Ripollet han rebut aquests dies la visita de tècnics locals que els han explicat diferents aspectes a tenir en compte a l'hora de constituir la seva cooperativa . |
Montornès col·labora amb una entitat social en una acció transformadoraAlumnat de l'escola Palau d'Ametlla de Montornès Una part de la recaptació de les cooperatives creades a l'escola Palau d’Ametlla el curs passat, es destinarà a una plantada d'arbres al municipi de la ma de Montornès Animal. L'escola i l'entitat treballen per definir l’espai i la data d'aquesta activitat. |
Crèdits: shutterstock.com
Crèdits: shutterstock.com
Compartirem amb vosaltres el coneixement que hem generat a partir del treball de la comunitat de pràctica. A més, com és habitual, us assenyalarem els recursos que el Kit us ofereix per treballar les primeres fases del Programa i us mostrarem com treballen municipis i escoles el Programa a l'apartat d'experiències.
Si encara no estàs subscrit, et convidem a fer-ho aquí.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Gerència de Serveis d'Educació
Àrea d'Educació
Diputació de Barcelona
C/ Comte d'Urgell, 187
Escola Industrial - Edifici del Rellotge, 1a planta
08036 Barcelona
Tel. 934 022 263
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Diputació de Barcelona
Travessera de les Corts, 11-159
Recinte Maternitat - Pavelló Mestral
08028 Barcelona
Tel. 934 022 817