15/03/2017 11:00 h.

210 persones es beneficien a Montmeló del Servei Local de Teleassistència

Comparteix

El Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona amplia la seva cobertura amb més serveis, més dispositius i més unitats mòbils d’atenció a les emergències. L’objectiu és passar dels 73.000 usuaris actuals als 100.000 l’any 2020, atenent la creixent demanda dels municipis.

 

Amb aquesta nova aposta, el SLT passarà de tenir 11 a 26 unitats mòbils per atendre emergències i fer tasques de prevenció, potenciarà nous programes d'atenció esepecial per detectar problemes cognitius i prevenir conductes suïcides i, impulsarà el creixement en un 250% dels dispositius de teleassistència avançada, com detectors de foc/fum, de caigudes o teleassistència mòbil.

A Montmeló, 210 persones es beneficien del Servei Local de Teleassistència destinat a persones que viuen soles permanentment o durant gran part del dia. Els usuaris d'aquest servei estan connectats les 24 hores del dia, tot l'any, amb un equip de professionals que els hi dóna assistència immediata en cas de necessitat, caiguda o emergència.

Servei Local de Teleassistència: un model d’èxit

El SLT és un servei d’atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dóna tranquil·litat i acompanyament a les persones que en situació a risc per factors d’edat, fragilitat, solitud o dependència. Funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any i ha atès prop de 150.000 persones des del 2005. Actualment  té 72.000 usuaris, en col·laboració amb els ajuntaments de la demarcació. És un dels serveis socials amb més implantació territorial, amb una cobertura de prop del 30% de la població major de 80 anys i de més de 10% en els majors de 65 anys.