Novetats

  • 9 influencers recorreran aquest cap de setmana les comarques de Barcelona per difondre la seva oferta turística

    14/06/2024 12:34 h.

    Cadascun d’ells farà ruta amb la seva família per una comarca (Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Moianès, Osona, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) i explicarà la seva experiència a Instagram, en una acció impulsada per la Diputació de Barcelona.

    El tret de sortida del viatge serà una trobada aquest divendres a la tarda a la plaça de la catedral de Barcelona, i des d’allà cadascuna de les famílies viatgeres sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana. En els propers dies, els influencers aniran explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram.

    L’objectiu d’aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona sota la marca turística Barcelona és molt més, és augmentar la notorietat de l’oferta turística de les comarques de Barcelona, especialment entre el públic familiar.

  • En marxa una nova edició del tallers de turisme per millorar la competitivitat d’empreses i destinacions turístiques

    04/03/2021 15:35 h.

    El proper 8 de març arrenquen els nous Tallers de turisme, sessions pràctiques per dotar les empreses i les destinacions turístiques de recursos que els permetin afrontar els nous reptes del sector. La Diputació de Barcelona (des de la Gerència de Serveis de Turisme i la Direcció de Serveis de Formació), juntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona i els ens comarcals, ofereixen al llarg d’aquest 2021 un total de cinquanta-dos tallers, de setze temàtiques diferents, com, per exemple, recursos per digitalitzar un negoci de restauració, com dissenyar una carta sostenible de restaurant o com gestionar la reputació digital en temps de pandèmia.

    Els tallers, que s’organitzen des del 2009, són íntegrament en línia a través de la plataforma Zoom i amb inscripció gratuïta.

     
  • Penedès Turisme implanta un servei digital d’atenció al visitant a través de taules interactives i tablets

    24/02/2021 15:40 h.

    Amb el suport de la Diputació de Barcelona, que ha aportat 100.000 euros a través de les meses de concertació en el marc del Projecte d'acollida turística, el Consorci de Promoció Turística del Penedès ha adquirit tres taules interactives i multitàctils que ofereixen tota la informació turística del Penedès. Aquestes taules tenen per objectiu dotar les oficines de turisme i punts visitables de tecnologia perquè el visitant pugui consultar l’oferta turística del territori i traslladar-la al seu dispositiu mòbil. També s’ha desenvolupat una webAPP per a tablets, adreçada a establiments que participen amb el Consorci, ja sigui a través dels programes de Punt d’Informació Turística o el Programa Biosphere, impulsats per la Diputació de Barcelona, o bé per ser membres de la Ruta del Vi del Penedès.

     
  • Obertes les sol·licituds al Catàleg de serveis 2021-2023

    05/02/2021 10:07 h.

    Els ajuntaments, consells comarcals i altres ens ja poden fer les seves sol·licituds al Catàleg de serveis que posa a disposició la Diputació de Barcelona, per primer cop amb visió de mandat (2021-2023) enlloc de periodicitat anual.

    En matèria de turisme, s’ofereixen cinc recursos: creació i millora de productes turístics; execució de projectes de senyalització turística inclosos a la Xarxa de mobilitat turística; foment de la sostenibilitat turística; planificació i gestió turística, i redacció de projectes de senyalització turística inclosos a la Xarxa de mobilitat turística. El termini per presentar les sol·licituds és fins al 4 de març del 2021, a excepció del recurs de redacció de projectes de senyalització que finalitza el 30 de setembre del 2021.

     
  • Natura i senderisme, els termes turístics amb més creixement a Internet durant el 2020

    05/02/2021 09:55 h.

    L’estudi “Monitor de cerques turístiques online 2020”, elaborat pel LABturisme de la Diputació de Barcelona a partir del seguiment de les tendències de cerca de 25 conceptes turístics que fan els usuaris a Google, mostra un alt nivell d’interès per conceptes relatius al senderisme, així com a l’activitat turística a la natura i en espais oberts. Sobre la recerca d’allotjaments turístics, les cases rurals, apartaments i càmpings milloren les dades respecte el 2019, amb un increment especialment significatiu en el cas de les cases rurals, que la major part de l’estiu van doblar el nivell de cerca de l’any anterior, tant a Catalunya com al conjunt de l’Estat. Segons aquest treball de monitorització, es confirma una motivació latent per viatjar malgrat la situació provocada per la COVID-19. 

     
  • L’informe Activitat turística de la Destinació de Barcelona 2020 aprofundeix en l’anàlisi dels efectes de la pandèmia en el sector

    18/01/2021 15:34 h.

    Per novè any consecutiu es publica l’informe anual Activitat turística a la Destinació de Barcelona, el principal recull anual dels indicadors de turisme a la demarcació i la publicació de referència en l’anàlisi de l’evolució d’aquest sector i de les tendències de futur. A causa de la situació excepcional derivada de la Covid-19, l’edició actual, que recull les dades del 2019, inclou un especial sobre l’impacte de la pandèmia en el sector turístic i identifica les noves tendències turístiques arran d’aquesta crisi. 

    Aquest treball es duu a terme des del Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona. 

     

Mostrando el intervalo 176 - 180 de 185 resultados.