Aliances CUEME

Dins del marc de l’estratègia local, un dels pilars bàsics és vincular les cooperatives amb diferents entitats externes a l'escola: empreses, ajuntaments, cooperatives, entitats, etc. Des de la Diputació de Barcelona, som sensibles a la dificultat d’aquesta tasca i per això, posem a disposició del programa una seguit d’entitats i agents col·laboradors d'abast territorial provincial, liderats per voluntaris amb experiència en l'àmbit educatiu. Aquestes entitats ofereixen la possibilitat de fer tallers de manera presencial o per vídeo-conferència, amb continguts que encaixen amb els valors i la filosofia del programa. 

Aquestes son les entitats col·laboradores per al curs 2022-23 i les seves propostes de col·laboració.

La Federació de cooperatives de treball és una entitat dedicada a la promoció del cooperativisme i a acompanyar les cooperatives de treball en el seu dia a dia amb programes que fomenten la seva creació, consolidació i creixement.

Col·labora amb el programa facilitant visites a empreses cooperatives del territori per tal que l'alumnat en conegui el seu funcionament. 

Proposta de col·laboració


La Fundació Seira és una fundació sense afany de lucre que dóna suport financer a les cooperatives de treball. Actua amb transparència i accessibilitat per dotar de les eines i recursos necessaris per millorar la cultura financera de les cooperatives, l’accés al finançament de les empreses i, alhora, sensibilitzar el sector financer front a l’economia social i cooperativa.

Juntament amb la Federació de cooperatives de treball, col·labora amb el programa oferint la possibilitat de que algunes entitats bancaries cooperatives o ètiques vagin a les escoles i es simuli el procés de sol·licitud d’un préstec bancari.

Proposta de col·laboració


logotip ASENCAT

Secot és una associació sense afany de lucre amb una funció social a càrrec de persones que han finalitzat la seva activitat laboral, assessorant, orientant i formant en totes les matèries d’àmbit empresarial i social.

Des del curs 19/20 l’entitat col·labora amb el programa amb una oferta de tallers a l’aula que poden donar suport tant als tutors/es, com al personal tècnic dels ens locals, en les diferents fases del projecte educatiu. 

Proposta de col·laboració


Asencat és una entitat formada per persones voluntàries professionals: empresaris, directius o responsables d’empreses, que poden i volen retornar a la societat l’expertesa i els coneixements que han acumulat. Assessoren i acompanyen persones, empreses i entitats de Catalunya i ho fan sense ànim de lucre.

Aquest curs 21/22 l’entitat inicia la col·laboració amb el programa oferint tallers a l’aula vinculats a les diferents fases del projecte educatiu del Programa. 

Proposta de col·laboració


L'Obra Social Sant Joan de Déu treballa, a través dels centres assistencials, amb diversos col·lectius vulnerables com la infància hospitalitzada, les persones en situació de sense llar, les persones amb trastorns de salut mental, persones migrants i refugiades o gent gran o amb situació de dependència.

Donat que cada curs rep nombroses donacions de les cooperatives CuEmE, especialment adreçades a l’hospital infantil, des del curs 19/20 l’entitat s’ofereix a fer una col·laboració amb el programa CuEmE que vagi més enllà de les donacions. L’objectiu és apropar el treball que l’Obra social de SJD fa amb els col·lectius vulnerables als nens i nenes que participen al CuEmE a través de xerrades i de la seva implicació en la producció i venda de productes solidaris.

Proposta de col·laboració


El Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya acredita la formació que capacita el professorat i el personal tècnic municipal que s’incorpora al Programa per primer cop per dur a terme el projecte educatiu a l’aula.

Aquesta formació, de 20 hores de durada i que presenta amb detall les diferents fases de la cooperativa, la metodologia de treball proposada i l’encaix del projecte educatiu en l’estratègia local, està reconeguda com a activitat de formació permanent del professorat des del curs 2012-2013.