Estudi de mobilitat de Cabrera de Mar. Imatge: Diputació de Barcelona

20/02/2023 13:40 h

Infraestructures

Lliurat un estudi de mobilitat de Cabrera de Mar

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Cabrera de Mar un estudi de mobilitat, d’acord amb el que aquest li havia sol·licitat. L'estudi analitza les principals problemàtiques de mobilitat del nucli urbà així com del nucli del Pla de l’Avellà, situat a tocar de Vilassar de Mar, a més d’estudiar les connexions amb les diferents localitats adjacents i els polígons industrials municipals.

D’acord amb el treball, s’ha elaborat una diagnosi dels principals problemes de mobilitat del municipi en tots els mitjans de transport: desplaçaments a peu, en bicicleta i patinet elèctric, en transport públic i en vehicle privat, així com l’aparcament i la càrrega i descàrrega. Fruit d’aquesta diagnosi s’han elaborat un conjunt d’actuacions proposades per a desenvolupar al llarg dels propers 6 anys, termini de vigència de l’estudi.

Illa de vianants al centre històric

Així, entre les actuacions més rellevants incloses en l’estudi hi ha la creació d’una illa de vianants al centre històric, concretament als carrers Sant Anselm Clavé, Sant Vicenç, Sant Joan i Baixada de l’Església. En aquests carrers es preveu limitar la circulació de vehicles i donar prioritat als vianants.

Per tal de facilitar l’accés al nucli històric, el trànsit es redirigirà a través dels carrers perimetrals de l’illa de vianants i es preveu habilitar zones d’aparcament en aquests vials que donin cobertura a les necessitats d’aparcaments de l'illa de vianants.

Llaç Verd

L’estudi de mobilitat també recull un projecte que ja tenia previst l’Ajuntament consistent en el Llaç Verd: un conjunt d’itineraris per a connectar a peu i en bicicleta el nucli del Pla de l’Avellà amb el nucli de Cabrera de Mar. Aquests itineraris transcorren a través de l’Avinguda Onze de Setembre, la carretera B-502, el torrent dels Vinyals, la rambla dels Vinyals, la N-II i la riera de Cabrera. Per tal de completar aquest projecte caldrà la participació, tant de l’Ajuntament com de la Diputació de Barcelona com a titular de la carretera, i de la Generalitat pel que fa a l'N-II.

Xarxa bàsica de vianants i bicicletes:

Precisament, per donar un encaix a les dues actuacions anteriors, l’estudi de mobilitat ha analitzat el conjunt de la xarxa principal de mobilitat a peu i en bicicleta, amb l’objectiu de determinar les actuacions de millora d’aquesta xarxa en cadascun dels seus trams.

Millora de la mobilitat a l’entorn de les escoles

L’estudi de mobilitat també ha fet propostes de millora de la mobilitat als entorns escolars. Especialment destacable és la millora a l’entorn de l’escola parroquial Sant Feliu. En aquest entorn, un cop s’obri en nou vial del torrent de ca l’Ignasi, es preveu restringir la mobilitat a través de la pujada de les Monges, un vial amb un fort pendent i que és un punt amb mancances de seguretat viària per als vianants, especialment els més vulnerables com són els infants i gent gran.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar”, 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Compartir