18/10/2017 17:40 h.
Diputació signa conveni de col·laboració amb el Col·legi d'Advocats de Vic
Aquest servei oferirà a Osona assessorament especialitzat en reclamacions per clàusules abusives dels bancs.
L’acord preveu el desplaçament d’advocats especialitzats a les dependències dels Serveis Públics de Consum dels ajuntaments de la comarca, que atendran de forma individualitzada, amb visita prèvia concertada, les consultes dels consumidors. A més, els consumidors també rebran informació específica en relació a la justícia gratuïta si decideixen acudir a la via judicial.
Amb aquesta iniciativa, la Diputació proporcionarà servei directe a la ciutadania als Ajuntaments de Manlleu, Vic i al Consell Comarcal d’Osona. Les visites es podran concertar directament en les oficines municipals i l’oficina comarcal fins al mes de desembre. En aquest termini, s’oferiran un total de 52 hores de servei cada mes.
Alhora, la Diputació garantirà que els consumidors de municipis de la comarca, que no disposen de Servei Públic de Consum propi, puguin gaudir del mateix servei en condicions similars. En aquest cas els interessats hauran de sol·licitar el servei en el seu Ajuntament, i un cop realitzada la petició, tècnics de consum de la Diputació contactaran telefònicament amb els afectats per acordar una atenció presencial en el municipi més proper als seu domicili que disposi de servei efectiu.
Assessorament gratuït a tota la demarcació
La Diputació de Barcelona està estenent aquest servei d’assessorament personalitzat sobre clàusules abusives per part dels lletrats a tots els municipis de la demarcació, a partir de la signatura de convenis amb diferents col·legis d’advocats.
Aquests acords amb els col·legis professionals se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació està impulsant des de fa mesos per acompanyar-los en les seves reclamacions per les clàusules abusives. Justament per atendre aquests casos, la corporació ha augmentat enguany fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum de la demarcació. També ha intensificat la formació específica als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades i tallers arreu del territori. Recordem que als municipals que no tenen oficina de consum pròpia, la Diputació presta el servei d’atenció a les persones consumidores a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor.